Toon pagina inhoud

Samsung onthult de SmartSuit. Nederlandse shorttrackers Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting krijgen een speciaal schaatspak voor het behalen van een gouden medaille tijdens de Olympische Winterspelen PyeongChang 2018.

SmartSuit smartphone app

Samsung Electronics heeft in het Thialf stadion in Heerenveen een innovatief schaatspak onthuld. De SmartSuit met bijbehorende smartphone app helpt shorttrackers Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting tijdens hun dagelijkse training om hun schaatshouding te optimaliseren. De twee shorttrackers zijn wereldwijd de enige schaatsers die gebruikmaken van de slimme schaatskleding. Met deze slimme sportkleding vergroten ze hun kansen op olympisch goud tijdens de Winterspelen 2018 in PyeongChang.

Samsung Nederland sponsort Sjinkie en Suzanne in aanloop naar de Olympische Winterspelen PyeongChang 2018 en heeft daarom in samenwerking met de KNSB het speciale Samsung SmartSuit en de bijbehorende applicatie ontwikkeld. Hiermee geeft Samsung een nieuwe invulling aan sponsoring: met behulp van technologische innovatie draagt het merk actief bij aan de prestaties van sporters. Het Samsung SmartSuit is ontwikkeld in samenwerking met de KNSB.

Intelligent schaatspak

Het Samsung SmartSuit is een op maat gemaakt shorttrackpak dat de exacte lichaamshouding in kaart brengt en zo de afstand van de heupen tot het ijs berekent. Het intelligente schaatspak staat rechtsreeks in verbinding met de smartphone van bondscoach Jeroen Otter, waarop hij via een applicatie in real-time de gegevens ontvangt. Indien hun houding niet optimaal is, kan de bondscoach met één druk op de knop een trilling versturen, die de rijder direct voelt op de pols. Zo kan de schaatser zijn houding direct aanpassen.

Door de lichaamshouding te kwantificeren kunnen we nog effectiever trainen. Ik merk dat Sjinkie en Suzanne nu al profiteren van deze unieke innovatie. In topsport gaat het om details. De trainingen met het Samsung SmartSuit en de directe feedback via de smartphone kunnen het verschil maken tussen zilver of goud, zegt bondscoach Jeroen Otter.

Olympische Spelen

De betrokkenheid van Samsung bij de Olympische Spelen begon toen het bedrijf als lokale sponsor bijdroeg aan de Spelen in Seoul van 1988. In 1998 breidde Samsung haar activiteiten uit door wereldwijde Olympisch Partner te worden op het gebied van draadloze communicatieapparatuur. Hierbij voorziet Samsung de Olympische Spelen van zijn eigen draadloze communicatieplatform en mobiele apparatuur. Deze innovatieve mobiele technologieën bieden de Olympische gemeenschap, atleten en fans van over de hele wereld de kans interactief te communiceren en informatie uit te wisselen.

Bij Samsung streven we ernaar om met onze innovaties het dagelijks leven te veraangenamen. Met onze technische expertise kunnen we óók helpen bij het verbeteren van sportprestaties. Met het Samsung SmartSuit hopen we Sjinkie en Suzanne naar nóg een hoger niveau te tillen en er zo aan bij te dragen dat zij hun olympisch goud kunnen verwezenlijken. Met het Samsung SmartSuit dagen we Sjinkie en Suzanne uit om tot het uiterste te gaan, zegt Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung Nederland.

Advertentie