Toon pagina inhoud

Het Bonami Computer Museum presenteert vol trots haar vernieuwde website. Dankzij de overzichtelijke en gebruiksvriendelijke indeling kunnen bezoekers eenvoudig en snel bij alle gewenste informatie komen.

Game Museum Zwolle

Geregeld kreeg het Game Museum van bezoekers te horen dat de tentoongestelde collectie zoveel groter en uitgebreider is dan verwacht. De nieuwe website geeft bezoekers beter inzicht in wat er zoal tentoongesteld wordt in het museum.

Ook worden bezoekers middels de website op de hoogte gesteld van alle activiteiten rondom het computer museum. Met regelmatig worden er retro beurzen, game toernooien en tentoonstellingen georganiseerd. De vernieuwde museum website voldoet aan de hedendaagse standaard, en is dus ook op een mobiele telefoon snel toegankelijk.

John Groenewold, oprichter van het Bonami SpelComputer Museum: “Ons doel is om oud en jong met elkaar te verbinden, het verleden te laten ervaren en zo te leren voor de toekomst. Met de komst van de nieuwe website zijn wij ervan overtuigd onze bezoekers nog beter te kunnen informeren over de bezienswaardigheden en activiteiten in en rondom het Game Museum”.

Samenwerking met online nieuwsportal

Voor het opzetten van de nieuwe website is het computer museum een langdurige samenwerking aangegaan met LetsGoDigital. Het internationaal bekende nieuwsportal staat aan de basis van de vernieuwde site.

LetsGoDigital zal vanaf 2018 ook zorgdragen voor de online publicaties van game gerelateerde nieuwsberichten en spelcomputer reviews op de website van het museum. Daarnaast zal deze partij het PR beleid voor het Game Museum verzorgen.

Mark Peters, eigenaar van LetsGoDigital: “Wij zijn enthousiast over de samenwerking met het Bonami SpelComputer Museum. Het museum in Zwolle herbergt een onschatbare waarde aan cultureel erfgoed. Het is dan ook een eer om voor Nederlands grootste game museum het dagelijks nieuws en de PR te mogen verzorgen”.

De nieuwe website van het Game Museum is ontwikkeld door Sluijmer Multimedia. Deze partij uit Lelystad heeft eerder dit jaar ook het nieuwsplatform van LetsGoDigital ontwikkeld. De museumwebsite wordt gehost op het virtualisatieplatform Highlander van hostingprovider True in Amsterdam.

Game en Computer Museum

Het Bonami Computer Museum, een initiatief van Stichting Bonami SpelComputers, herbergt Nederlands grootste collectie computers, spelcomputers en videogames. Het culturele erfgoed omvat een enorme hoeveelheid games, collector items en merchandise producten uit de game industrie.

Een groot deel van zowel de oude als nieuwe spelcomputers staan in het museum bespeelbaar opgesteld. Het 3000m2 grootte museum beschikt over voldoende spelcomputers om alle bezoekers op een eigen apparaat te kunnen laten spelen. Daarnaast beschikt het Game Museum over een indrukwekkende arcadehal met een grote collectie retro arcadekasten, allemaal vrij bespeelbaar voor het publiek.

Advertentie