Samsung Galaxy S8 review | Camera Test

Gepubliceerd op: Wednesday, April 12th 2017                   Geschreven door: Ilse Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

Samsung S8 review

T wee weken geleden heeft Samsung haar nieuwe vlaggenschip toestel voor 2017 bekend gemaakt. De Samsung Galaxy S8 volgt de populaire S7 op. De premium smartphone beschikt over een volledig vernieuwd design, met smallere boven- en onderranden en een groter display. Voor de Galaxy S-serie maakt Samsung niet langer gebruik van de AMOLED display technologie, de nieuwe Samsung S8 is uitgerust met een extra helder en kleurrijk Infinity Display van 5.8-inch. Samsung heeft een groot aantal nieuwe functies toegevoegd aan de high-end telefoon. In deze Samsung Galaxy S8 review bespreken we deze verbeterpunten en tonen we test foto's gemaakt met de Galaxy S8.

Samsung Galaxy S8 Android Nougat smartphone

Samsung Galaxy S8 review

Samsung Galaxy S8 review

Samsung S8 smartphone

De Galaxy S8 biedt maar liefst 3 manieren om je telefoon te beveiligen en te ontgrendelen. Naast de vingerafdrukscanner, die we ook in de S7 terugzagen, heeft de S8 ook een irisscanner en gezichtsdetectie. Je kunt zelf kiezen welke methode je prefereert, of een combinatie van beide gebruiken. Ook de processor is vernieuwd, de S8 beschikt over de eerste 10 nm processor, voor extra krachtige prestaties. Verder is de Samsung Galaxy S8 voorzien van Bixby, de nieuwe Samsung Assistent, deze assistent is een stuk geavanceerder dan de Google Assistent.

Galaxy S8 camera
Ook nieuw is de front-camera, de resolutie is toegenomen tot 8 megapixels. Daarnaast is de selfie-camera van de Samsung S8 beter in staat om scherp te stellen, dankzij gezichtsdetectie autofocus kan de camera meten hoever je van de camera af staat, om daar de scherpstelling automatisch op aan te passen. De 12 megapixel camera aan de achterzijde is gelijk gebleven, door de nieuwe beeldprocessor zijn de avond opnames wel mooier dan voorheen. Ook zijn er verschillende nieuwe filter en sticker toepassingen voorhanden.

Overige Samsung S8 specs
De batterij capaciteit is gelijk gebleven, Samsung heeft duidelijk op zeker willen spelen, na het debacle met de Note 7. Verder beschikt de nieuwe Samsung smartphone in plaats van een microUSB aansluiting over een USB Type-C aansluiting, voor extra snelle gegevensoverdracht. Het interne geheugen is verdubbeld, van 32GB naar 64GB en is uitbreidbaar middels een geheugenkaart.

Samsung Galaxy S8 test

Samsung Galaxy S8 test

Samsung S8 test foto's

Natuurfotograaf Matthew Cattell heeft voor Samsung prachtige test foto's gemaakt van het Britse landschap. De foto's zijn gemaakt naar ingeven van 2.500 ondervraagden, die hun mening over de mooiste uitzichten in Groot Brittannië hebben gegeven. Matthew Cattell is al deze locaties afgegaan met de Galaxy S8, om er een test foto te maken. Ook heeft Samsung op de meest geliefde locaties een groot Samsung Galaxy S8 monument neergezet, van 7x3 meter, zodat bezoekers door het Infinity Display het mooie uitzicht kunnen bewonderen.

Samsung S8 review conclusie
Fotograaf Matthew Cattell was zeer te spreken over de camera en de beeldkwaliteit van de Galaxy S8. Zijn review oordeel: "De Galaxy S8 beschikt over de verst ontwikkelde smartphone camera ter wereld en maakt indrukwekkend scherpe foto's, zelfs bij weinig licht - zo heb ik mogen ervaren tijdens verschillende donkere lentebuien in Groot Brittanië. Ik hoop dat mensen genieten van de resultaten en worden aangemoedigd om erop uit te gaan en prachtige foto's te schieten," aldus Matthew.

Samsung Galaxy S8 prijs
De Samsung Galaxy S8 is momenteel alleen verkrijgbaar via een pre-order. Tot en met 19 April kun je nog een Galaxy S8 pre-order plaatsen, je behoort dan tot de eerste in Nederland die het toestel zal ontvangen. 8 dagen voor de reguliere verkoop worden de pre-order bestellingen gratis uitgeleverd. De adviesprijs ligt met €799 gelijk aan de introductieprijs van de S7 Edge. Voor de S8+ wordt een meerprijs van €100 gerekend. Hiervoor krijg je een groter display en een hogere capaciteit batterij.