Samsung Galaxy S4 Zoom review | Introductie

Gepubliceerd op: Thursday, September 5th 2013                   Geschreven door: Ilse Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

Galaxy S4 Zoom review

H et Koreaanse bedrijf Samsung heeft al jaren ervaring in het ontwikkelen van mobiele telefoons en ook het maken van digitale camera's is geen onbekend terrein voor deze elektronica reus. Het is dan ook geen vreemd gegeven dat Samsung deze twee apparaten graag met elkaar verweeft. Deze zomer introduceerde Samsung dan ook een nieuwe smartphone met bijzondere camera capaciteiten. De Samsung Galaxy S4 Zoom is gebaseerd op de telefoon functies van de Galaxy S4 en de camera functies van de Galaxy Camera. Is het Samsung gelukt om naar eigen zeggen 'een krachtige smartphone en een high-end camera' in één toestel te verwerken? Lees onze volledige Galaxy S4 Zoom review voor het antwoord en bekijk de vele test foto's en sample video's, geschoten op Tossa de Mar in Spanje.

Samsung Galaxy S4 Zoom SM-C101 Android smartphone

Android 4.2 - 1.5Ghz dual-core - 16MP camera - 10x optische zoom - 4.3" Super AMOLED

Samsung Galaxy S4 Zoom smartphone

Samsung Galaxy S4 Zoom smartphone

Samsung Galaxy S4 smartphone serie

Naast het topmodel, de Galaxy S4, behoort ook de S4 mini, de S4 Active, de Mega en de S4 Zoom tot de zogenaamde Galaxy S4 collectie. Met deze serie probeert Samsung voor iedereen de ideale smartphone te bieden. De S4 mini is klein en compact, terwijl de Galaxy Mega juist enorm groot is, de S4 Active is water- en stofdicht en met de S4 Zoom wil Samsung de fotograferende consument aanspreken. De Galaxy S4 Zoom is de eerste smartphone met een 10x optische zoom. Verder is deze camera telefoon uitgerust met een 16 megapixel BSI CMOS sensor, een optische beeldstabilisatie, autofocus systeem en een Xenon flitser. Ook beschikt deze Android telefoon over een speciale Smart Camera modus.

Samsung Galaxy S4 Zoom test

Samsung Galaxy S4 Zoom test

Samsung Galaxy S4 Zoom telefoon design

De gehele Galaxy S4 collectie wordt geleverd in een verpakking gemaakt van 100% gerecycled papier. Om dit groene gevoel te versterken zijn er groeiringen van een boom getekend over de gehele verpakking. Bij de Galaxy S4 Zoom wordt er verder een typerende foto getoond, van de achterzijde van het toestel. De 10x optische zoom functie zorgt voor een lens die uitsteekt, hierdoor lijk je aan de voorkant met een reguliere smartphone van doen te hebben, terwijl je naar de achterzijde kijkend een digitale camera in handen lijkt te hebben. Zeker wanneer je iemand ziet bellen met dit toestel sta je toch even vreemd te kijken. Tenslotte zie je niet elke dag iemand met een camera aan z´n oor hangen.

Review Rating!

Design
75%