LG Optimus G review | Digitale Camera

Gepubliceerd op: Wednesday, July 24th 2013                   Geschreven door: Ralf Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

LG Optimus G digitale camera

LG Optimus G digitale camera

Camera functies van de LG Optimus G

De LG Optimus G beschikt over een 13 megapixel (CMOS sensor) digitale camera met LED flitser. Aan de voorzijde van de Android smartphone is een tweede camera te vinden met 1.3 megapixels, voor het voeren van videogesprekken of het maken van zelfportretten. LG heeft de camera software aardig uitgebreid, met de mogelijkheid om de witbalans, belichting en ISO aan te passen, daarnaast beschikt de camera over autofocus. Verder zijn er een aantal opties toegevoegd zoals de Cheese shutter, HDR, Panorama en Continuous shot. Ook is Geotagging mogelijk met de LG Optimus G. Verder zijn er verschillende kleureffecten toe te passen, waaronder Mono, Sepia en Negatief.

LG Optimus G camera

LG Optimus G camera

13 megapixel camera van de LG Optimus G

De 13 megapixel camera van de Optimus G met een maximale resolutie van 4208 x 3120 pixels, voldoet aan alle verwachtingen. Het is vrij eenvoudig om goede foto’s te schieten met de LG Optimus G en ook de autofocus werkt naar behoren. Zeker voor de prijs van het toestel (op het moment van schrijven minder dan € 400,-), is de camera erg goed te noemen. Wel is het moeilijk fotograferen met de LG Optimus G in condities met weinig licht, maar dit is eigenlijk bij elke cameratelefoon wel het geval. De autofocus kan handmatig op elk punt scherp gesteld worden, door op het aanraakscherm op het gewenste punt te tikken.

LG Optimus G video’s

LG Optimus G video’s

Full HD filmen met de LG Optimus G

Zoals we van een smartphone in dit segment mogen verwachten, kan ook de LG Optimus G video opnamen maken in Full HD kwaliteit. Weliswaar heeft de LG Optimus G enige moeite met filmen in een te donkere omgeving, bij voldoende licht zijn de video’s erg goed. Een minpuntje van de opgenomen video’s is het geluid, dit voldoet niet helemaal aan de verwachtingen. Zeker aangezien de video’s van de LG Optimus G erg goed zijn, sluit het geluid van de gemaakte video’s hier niet bij aan. Een leuke toevoeging is het Live Effect, waarbij verschillende effecten gekozen kunnen worden die vervolgens worden toegepast op de gezichten.

LG Optimus G foto’s delen

LG Optimus G foto’s delen

Foto’s en Video’s delen met de LG Optimus G

Aangezien de LG Optimus G niet beschikt over een ingang voor een microSD kaart, zijn de foto’s en video’s niet te delen door eenvoudig een SD kaartje uit te wisselen. Wel is het mogelijk om bestanden te delen via de FileShare app, waarbij gebruik wordt gemaakt van WiFi. Daarnaast is het mogelijk om de LG Optimus G via een USB kabel op de computer of laptop aan te sluiten, waarna alle gewenste bestanden eenvoudig en snel gedeeld kunnen worden. Uiteraard kunnen gemaakte foto’s en video’s gemakkelijk worden gedeeld op verschillende social media sites zoals Facebook, Twitter, YouTube en nog veel meer.