HTC One SV review | Digitale Camera

Gepubliceerd op: Thursday, June 20th 2013                   Geschreven door: Ralf Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

HTC One SV digitale camera

HTC One SV digitale camera

Camera functies van de HTC One SV

De HTC One SV beschikt over een 5 megapixel (F2.0 28mm lens) digitale camera met autofocus en een LED flitser. Aan de voorzijde van de smartphone is een tweede camera aanwezig met 1.6 megapixels, voor het voeren van videogesprekken of het maken van zelfportretten. Via de HTC camera app zijn veel opties beschikbaar voor de 5 megapixel front-camera, waaronder verschillende filtereffecten, een HDR functie, panorama-shots en continu-opnamen, waarbij er meerdere foto’s per seconden worden gemaakt. Ook is het mogelijk om foto’s te maken tijdens het filmen met doormiddel van HTC VideoPic.

HTC One SV camera functies

HTC One SV camera functies

5 megapixel camera van de HTC One SV

De 5 megapixel camera van het toestel met een maximale resolutie van 2592 x 1944 pixels, valt een beetje tegen, aangezien de HTC One S, die momenteel voor om en nabij dezelfde prijs te koop is, beschikt over een 8MP camera en een hogere resolutie display. De fotokwaliteit van de 5 megapixel camera is redelijk te noemen, maar op het gebied van details is er nog veel ruimte voor verbetering. Op het relatief lage resolutie display van de smartphone, zien de foto’s er nog redelijk goed uit, maar zeker wanneer de foto’s op een beeldscherm met een hogere resolutie worden weergegeven, valt de kwaliteit van de afbeeldingen tegen.

HTC One SV video’s

HTC One SV video’s

Full HD filmen met de HTC One SV

De mogelijkheid om video-opnamen in Full HD te maken is een welkome toevoeging na de tegenvallende fotocamera van de HTC One SV. Ook tijdens het filmen zijn de details van de video’s lichtelijk teleurstellend. Wel zijn er verschillende functies beschikbaar tijdens het filmen, waaronder foto’s maken en inzoomen, alhoewel dit laatste niet aan te raden is met het oog op de kwaliteit van de video’s. Een leuke verassing is de mogelijkheid van filmen in Slow Motion, wat we nog niet op veel smartphones in dit segment zijn tegengekomen.

HTC One SV foto’s delen

HTC One SV foto’s delen

Foto’s en Video’s delen met de One SV

Standaard worden de foto’s en video’s opgeslagen in het interne geheugen van het toestel. Als er een microSD kaart wordt gebruikt kan alle multimedia ook hier worden opgeslagen, dit is eenvoudig in de telefoon in te stellen. De gemaakte foto’s en video’s zijn met de HTC One SV direct te delen via social media zoals Facebook, Flickr, Picasa of YouTube. Als je bestanden wilt uitwisselen met een ander toestel dan is dit mogelijk via Bluetooth of WiFi. Multimedia bestanden overzetten op een computer of laptop gaat ook snel en eenvoudig via de meegeleverde USB kabel.