Nokia Lumia 900 review | Smartphone Functies

Gepubliceerd op: Saturday, August 25th 2012                   Geschreven door: Ilse Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

Nokia Lumia 900 muziek

Nokia Lumia 900 muziek

Nokia Lumia 900 radio & muziek

De Nokia Lumia 900 beschikt over een zogenaamde 'Nokia Muziek' applicatie waar onder andere al je muziek wordt opgeslagen. Muziek overzetten van je PC naar de smartphone gaat snel en eenvoudig. Een leuke toevoeging binnen Nokia Muziek is Mix-radio, door eerst een muziek genre te kiezen kun je vervolgens uit een uitgebreide reeks verschillende muziek nummers kiezen die je zowel online als offline kunt beluisteren. In de Muziek Store van Nokia kun je muzieknummers aankopen en via Concerten krijg je informatie over komende concerten bij jouw in de buurt. Naast ´Nokia Muziek´ is er ook nog een ´Muziek & video's' applicatie beschikbaar via het startscherm. Deze applicatie verwijst naar de Zune bibliotheek van Microsoft met muziek, video´s, podcasts en radio.

Nokia Lumia 900 navigatie

Nokia Lumia 900 navigatie

Nokia Rijden & Nokia Kaarten

Via het startscherm zijn de tegels Nokia Rijden en Nokia Kaarten beschikbaar. Nokia Rijden doet dienst als spraak gestuurde navigatie. Er is zowel een 2D als een 3D kaart weergave. De rij snelheid wordt op het scherm weergegeven en indien gewenst ook de snelheid limieten. Standaard staat er één kaart voorgeïnstalleerd, maar je kunt eenvoudig extra kaarten kosteloos downloaden. Naast Nokia Rijden is ook Nokia Kaarten beschikbaar. Nokia Kaarten geeft een goede indruk van een bepaalde plek en toont op verzoek de dichtbijgelegen populaire plaatsen. Naast de reguliere kaart waar alle wegen op vermeld staan, kun je ook kiezen voor Satelliet, waarna een duidelijke kaart weergave (incl. gebouwen, bomen etc) vanuit de lucht wordt geprojecteerd. Ook kun je hier routes vinden voor het openbaar vervoer, wandelen en rijden.

Nokia Lumia 900 Windows Phone

Nokia Lumia 900 Windows Phone

Nokia Lumia 900 processor

De Nokia Lumia 900 Windows Phone beschikt over een 1,4 Ghz single-core processor. Dit klinkt alsof de Lumia 900 vier keer langzamer is als de 1,4 Ghz quad-core processor van de Samsung Galaxy S3. In de praktijk blijkt de processor echter geen probleem te vormen. Het duurt inderdaad iets langer voordat bijvoorbeeld je navigatie klaar is voor gebruik, maar het duurt zeker niet storend lang. En aangezien je in minder klikken bij je gewenste applicatie bent scheelt dit ook tijd. Uiteindelijk zal de aankoopbeslissing dan ook eerder bepaald worden door de vraag; ben je een grotere fan van Windows Phone, Android, iOS of een ander mobiel besturingssysteem - het antwoord hierop blijft heel persoonlijk.

Nokia Lumia 900 batterij & geheugen

Nokia Lumia 900 batterij & geheugen

Nokia Lumia 900 gebruikt Micro-SIM kaart

De Nokia Lumia 900 beschikt over een BP-6EW batterij met 1830.0 mAh. De 3,7V batterij is net als het geheugen niet vervangbaar of uitneembaar. De batterij blijft de gehele dag werken en biedt een spreektijd van maximaal 7 uur en een stand-by-tijd van 300 uur. De Nokia Lumia 900 wordt geleverd met een stijlvolle oplader, die tevens als micro USB kabel te gebruiken is. De Nokia Lumia 900 beschikt over 16GB intern geheugen. De opslagcapaciteit is met 25GB uitbreidbaar door geheel kosteloos gebruik te maken van SkyDrive, de online cloud service van Microsoft. Houdt er overigens rekening mee dat de Nokia Lumia 900 geen reguliere SIM kaart ondersteunt, deze smartphone maakt gebruik van de micro-SIM.