Apple iPhone 4S test foto´s | Functies

Gepubliceerd op: Tuesday, October 11th 2011                   Geschreven door: Ilse Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

Apple iPhone 4S telefoon

A an de buitenkant van de Apple iPhone 4S zijn niet direct wijzigingen te constateren ten opzichte van zijn voorganger, de iPhone 4. Maar schijn bedriegt. De Apple iPhone 4S beschikt over het nieuwe iOS 5 besturingssysteem, een dual-core processor, intelligent assistent Siri en een sterk verbeterde 8 megapixel digitale camera. De dual-core A5 chip beeld-processor maakt de Apple iPhone 4S een enorm snelle smartphone. De Apple iPhone 4S levert werkelijk razendsnelle multimedia prestaties, heeft twee keer zoveel verwerkingskracht en biedt tot zeven keer snellere grafische voorzieningen dan de Apple iPhone 4, terwijl de gebruiksduur van de batterij nog altijd uitzonderlijk lang is. Intelligent assistent Siri kun je altijd en overal een vraag stellen. Siri is slim genoeg om te begrijpen wat je bedoelt. Zo kun je bijvoorbeeld vragen; "Hoe druk is het verkeer hier?" Siri bepaalt dan op basis van je huidige locatie wat je met "hier" bedoelt.

Apple iPhone 4S iOS 5 smartphone

Apple iPhone 4S iOS 5 smartphone

Apple iPhone 4S mobiele telefoon

Apple iPhone 4S mobiele telefoon

Apple iPhone 4S camera

Ook de digitale camera functie is opnieuw onder armen genomen. De camera applicatie van de Apple iPhone 4S start veel sneller op, waardoor je direct in staat bent om een opname te maken. Ook de resolutie is verhoogd naar 8 megapixels. Maar dat alleen maakt de iPhone 4S camera niet tot de beste digitale camera´s die momenteel in een smartphone word toegepast. De Apple iPhone 4S beschikt over een sensor met een verlichte achterzijde, wat bijdraagt aan een betere lichtgevoeligheid. Ook de lens is vernieuwd. De extra lichtsterke optische lens, met een diafragma van f/2.4, maakt gebruik van vijf precisie elementen om het invallende licht te bundelen, met als resultaat duidelijkere en scherpere foto´s.

De ingebouwde beeldstabilisatie van de Apple iPhone 4S zorgt ervoor dat trillingen en bewegingen van je hand worden tegengegaan. Daarnaast beschikt de Apple iPhone 4S over een hybride infrafood filter om schadelijk infrarood licht tegen te houden, zodat kleuren natuurgetrouwer overkomen. Verder beschikt de Apple iPhone 4S nog over een krachtige LED flitser om ook in schemerige of donkere omgevingen prima foto's te kunnen maken.

Apple iPhone 4S smartphone

Apple iPhone 4S smartphone

Apple iPhone 4S met iOS 5 besturingssysteem

Ook kun je video´s opnemen met de Apple iPhone 4S smartphone, de resolutie is verhoogd tot 1080p Full HD. Ook is de beeldstabilisator en ruisreductie functie bruikbaar om heldere soepele HD video's op te kunnen nemen. Opgenomen foto's en video´s kun je direct op je Apple iPhone 4S bekijken en bewerken, zonder dat je daar foto bewerkingssoftware op je computer voor nodig hebt. Ook het draadloos printen zou een fluitje van een cent moeten zijn. Dankzij het Apple iOS 5 besturingssysteem kun je digitale foto´s die je hebt gemaakt met de Apple iPhone 4S eenvoudig via de ingebouwde Twitter functie op Twitter plaatsen. Ook kun je via iMessage een foto naar personen of groepen versturen.

Met de nieuwe iCloud voorzieningen kunnen de Apple iPhone 4S foto's automatisch naar je iPad, iPod touch en je Mac gepusht worden, zo is je gehele foto album overal toegankelijk. De gratis Apple iCloud-voorzieningen werken overigens niet alleen voor je foto album, maar is voor al je content inzetbaar. De nieuwe iPhone 4S is verkrijgbaar in de kleuren zwart en wit. De Apple iPhone 4S prijzen en abonnementen worden binnenkort bekend gemaakt.