Sony Ericsson Xperia Arc review | Digitale Camera

Gepubliceerd op: Sunday, October 9th 2011                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

Sony Ericsson Xperia Arc smartphone

Sony Ericsson Xperia Arc smartphone

Android Applicaties downloaden

Door te klikken op de daadwerkelijke menutoets komen we in het menu. Dit menu bestaat bij de Sony Ericsson Xperia Arc uit een drietal tabbladen. Deze smartphone van Sony Ericsson beschikt over het Android Platform, toch is de Sony Ericsson Look&Feel echt aanwezig. Dit zien we vaker, maar toch is het bij deze Xperia Arc net wat meer. Een nadeel hiervan is wel dat er soms dermate veel veranderd of toegevoegd is, waardoor je Applicaties die je gewent bent te draaien op je Android Smartphone niet gegarandeerd kunt laten werken op de Sony Ericsson Arc. In de Android Market vind je de diverse Android mobiele telefoons van Sony Ericsson nog wel eens terug bij de reacties. Uiteindelijk aan de ontwikkelaar om hier weer een passende oplossing voor te zoeken.

Sony Ericsson Xperia Arc camera

Sony Ericsson Xperia Arc camera

8.1 megapixel digitale camera

De Sony Ericsson Xperia Arc beschikt over een 8.1 megapixel digitale camera. De camera-applicatie is te starten door via het menu voor camera te kiezen, of met de cameratoets aan de zijkant. Soms is het toch handig om een echte toets te hebben om foto’s te maken. Dan is de kans op een onscherpe foto net wat kleiner. Mocht je toch liever via het touchscreen een foto vastleggen dan kun je in het cameramenu de aanraak modus activeren. Op een willekeurige plek het touchscreen aanraken is dan voldoende om een foto te maken. Het opstarten van de camera-applicatie bij de Sony-Ericsson Arc gaat zeer snel, binnen twee seconden kan je een foto maken. Als de camera-applicatie gestart is zie je links een aantal icoontjes met instellingen en rechts de vijf laatst gemaakte afbeeldingen. Het scherpstellen en daadwerkelijke vastleggen gaat ook zeer snel, eveneens binnen twee seconden.

Sony Ericsson Arc camera smartphone

Sony Ericsson Arc camera smartphone

Foto's maken met je smartphone

Als je de cameratoets gebruikt moet je wel opletten dat je deze voldoende indrukt, anders stelt de camera alleen scherp. Daar komt bij dat de afbeelding na het maken niet in beeld blijft, hij verschijnt slechts aan de zijkant bij de gemaakte afbeeldingen. Hierdoor twijfel je nog wel eens of het fotograferen gelukt is. Tijdens het maken van de foto’s kun je nog een snelmenu opvragen door van links naar rechts over het scherm te bewegen. De belangrijkste instellingen betreffen de resolutie, de scenemodus en de flitserinstellingen. In het extra menu vinden we nog de geolabels, witbalans en lichtwaarde. De gemaakte foto’s zijn op het kraakheldere scherm enorm mooi, zo mooi dat ze bij verwerking op een computer of op een ander apparaat iets tegenvallen. De meeste foto’s zijn wel goed, maar er ontstaat snel ruis en de kleuren zijn dus op te telefoon veel harder.

Sony Ericsson Xperia Arc multimedia

Sony Ericsson Xperia Arc multimedia

Muziek & Video op de Sony Ericsson Arc

Multimedia is bij Sony Ericsson nooit een probleem. Als een van de eerste kwamen ze met Track ID, een standaard applicatie die een stukje muziek opneemt en dit vervolgens door een database haalt om er een artiest en titel bij te vinden. Erg handig als je een leuk nummer voorbij hoort komen in de kroeg bijvoorbeeld. Ook Track ID is terug te vinden op de Sony Ericsson Xperia Arc. Verder zijn er twee Widgets op het startscherm, eentje waarmee je snel naar Muziek, Video of afbeeldingen kunt gaan en eentje waar je tijdens het luisteren van muziek de speler kunt bedienen. Ook in het menu vinden we Galerij, muziek en een FM-radio. Wil je via de Sony Erisson Smartphone muziek aanschaffen? Ook dat kan. Bij de PlayNow app vind je al je favoriete artiesten.

Sony Ericsson Arc - Muziek

D e muziekspeler ziet er netjes uit, een albumhoes wordt indien aanwezig weergeven en de vormgeving is verder strak. Onderin zijn drie icoontjes zichtbaar; informatie over het spelende nummer, informatie zoeken over de artiest online en de muziekbibliotheek. Hier staat alle content alfabetisch weergegeven, bovendien kun je snel switchen tussen artiest en titel door onderin je keuze aan te klikken. Eventueel kun je ook de zoekbalk bovenin gebruiken. Het geluid van de speaker is goed, en met de standaard 3.5mm headset aansluiting is vrijwel iedere headset aan te sluiten. Afbeeldingen en video’s worden op de 4.2” display met Bravia Mobile Engine verbluffend goed weergegeven. Het scherm is erg helder en scherp.

Sony Ericsson Arc muziekspeler

Sony Ericsson Arc muziekspeler