HTC Desire HD review | Internet & Camera

Gepubliceerd op: Tuesday, December 28th 2010                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

HTC Desire HD mobiele telefoon

HTC Desire HD mobiele telefoon

HTC Desire HD menu

In het menu staan alle programma’s en opties bij elkaar gerangschikt. Als er een nieuw programma geïnstalleerd wordt verschijnt deze automatisch in het hoofdmenu. Door simpelweg een icoon lang ingedrukt te houden kun je deze plaatsen op een startscherm zodat je snel naar je favoriete programma’s kunt gaan. Het menu van de HTC Desire HD is zeer duidelijk en gemakkelijk. Door de speciale HTC Sense interface is alles ook mooi weergegeven en zijn er vele kleine extraatjes ingebouwd.

HTC Desire HD internet telefoon

HTC Desire HD internet telefoon

Internet en Email op de telefoon

Uiteraard is ook bij de HTC Desire HD het invullen van je Google-account voldoende om de telefoon gereed te maken met al je persoonlijke informatie zoals contactpersonen, agenda-items en e-mailberichten. Daarnaast kunnen alle andere providers, en Exchange Account worden ingegeven. Vaak is het mailadres en wachtwoord voldoende waarna de overige gegevens worden ingeladen. De Internetbrowser van de Desire HD, gecombineerd met het enorme scherm maken de mobiele internetervaring verrassend prettig. Ik kan geen site noemen waarmee de browser niet overweg kon. Alles wordt snel geladen, mits de dekking van het netwerk toereikend is uiteraard. Je kunt in het begin ook kiezen om alleen met Wi-Fi te werken indien er geen data-abonnement afgesloten is.

HTC Desire HD camera telefoon

HTC Desire HD camera telefoon

8 Megapixel digitale camera

De HTC Desire HD beschikt over een 8.0 megapixel digitale camera. Zo kun je altijd onderweg alle momenten vastleggen en eenvoudig delen met al je vrienden. Het opstarten van de camera-applicatie kan met de cameraoptie in het menu en als deze vaak gebruikt wordt kan er een snelkoppeling op een startscherm geplaatst worden. De camera-applicatie start redelijk snel op zodat je snel in staat bent om te fotograferen. Uiteraard komt bij het maken van de foto’s het grote heldere scherm ook weer goed van pas.

Fotograferen met de HTC Desire HD

Fotograferen met de HTC Desire HD

HTC Desire HD foto instellingen

Zodra de applicatie is gestart zijn er aan de zijkant een aantal icoontjes zichtbaar om snel instellingen aan te passen en een foto te maken, maar vrijwel het gehele scherm is dus als zoeker in gebruik. Verder zijn er diverse instellingen en is er een zelfportret functie waarbij de foto pas gemaakt wordt als het gezicht wordt herkend. De dubbele LED-flitser zorgt ervoor dat ook bij minder licht goede foto’s gemaakt kunnen worden. De flitser werkt bijzonder goed. De foto’s zijn zeer netjes, zowel met grote als kleine composities kun je een goed resultaat boeken. Naast fotograferen kun je met de HTC Desire HD ook filmen in HD-kwaliteit, in een resolutie van 720p.

HTC Desire HD smartphone

HTC Desire HD smartphone

HTC Desire HD review