Samsung Wave review | Introductie

Gepubliceerd op: Monday, December 13th 2010                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

Samsung Wave review

N u veel mobiele telefoon specificaties standaard zijn geworden gaan we een stap verder en komt het belang van een goed besturingssysteem steeds meer naar voren. Enerzijds is dat herkenning en gebruiksgemak, anderzijds is het de functionaliteit en beschikbare content. Met de komst van de iPhone zijn ook de mobiele applicaties op de kaart gezet. Zonder een mogelijkheid om applicaties te downloaden en te installeren is een smartphone veel minder aantrekkelijk geworden. De enorme opmars van het Android besturingssysteem heeft hier ook aan bijgedragen, zowel bij Google Android als het OS van Apple is de bijbehorende applicatie markt goed gevuld. Nu komt Samsung ook met een standaard besturingssysteem, Samsung Bada. Voor de eigen identiteit kan het van belang zijn, maar de vraag is of het nog wel mogelijk is om op te boksen tegen de bestaande systemen. Zeker als het gaat om het opbouwen van content en het aantrekkelijk maken van het besturingssysteem voor ontwikkelaars. Dit alles maakt ons wel nieuwsgierig naar de functies en eigenschappen van het Samsung Bada besturingssysteem.

Samsung Wave GT-S8500 smartphone review

Samsung Wave GT-S8500 smartphone review

Samsung Wave verkoop verpakking

Samsung Wave verkoop verpakking

Eerste indruk van de Samsung Wave

De Samsung Wave wordt geleverd in een harde verpakking met daarop een afbeelding van de telefoon zelf. Zodra we de verpakking openen treffen we direct de Samsung Wave S5800 aan. De telefoon ziet er op het eerste gezicht netjes uit. De voorkant is strak met een drietal toetsen onderin, waarvan er twee (om te bellen en op te hangen) netjes in de design zijn opgenomen. De achterkant is helemaal strak met een blauw/grijze gloed. In de verpakking treffen we naast de Samsung Wave een oplader, een datakabel, een headset, een instructieboekje en een CD met software aan. Kortom een goede eerste indruk van een smartphone die goed in de hand ligt en een handzaam formaat heeft.

Samsung Wave review

Samsung Wave review

Samsung Wave telefoon menu

Samsung heeft met het nieuwe Bada besturingssysteem uiteraard ook een ander menu. Het menu van de Samsung Wave is vrij simpel en duidelijk. Als het scherm vergrendeld is, kan deze ontgrendeld worden door het scherm naar beneden te bewegen. Vervolgens zien we dan een drietal startschermen. Deze startschermen kun je vullen met de aanwezige Widgets. Sommige Widgets zijn slechts snelkoppelingen, andere zijn echte applicaties die op een startscherm draaien. Onderin elk startscherm zien we snelkoppelingen om een nummer te kiezen, naar contactpersonen te gaan of in de berichtenlijst te komen.

Samsung Wave S8500

Samsung Wave S8500

Samsung Wave oordopjes