HTC Desire review | Digitale camera

Gepubliceerd op: Thursday, November 25th 2010                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

HTC Desire digitale camera

HTC Desire digitale camera

5 Megapixel digitale camera

Met de geïntegreerde 5.0 megapixel digitale camera kun je met de HTC Desire uiteraard ook foto’s maken. Dankzij het grote en vooral heldere AMOLED scherm is alles goed weer te geven. De camera-applicatie is te starten door in het menu voor camera te kiezen. Indien deze vaak wordt gebruikt kan er uiteraard een snelkoppeling worden geplaatst op een startscherm. Er is verder geen echte cameratoets. Het opstarten van de camera gaat lekker snel zodat je vrijwel direct kunt fotograferen.

Fotograferen met de HTC Desire

Fotograferen met de HTC Desire

HTC Desire voor foto's en video's

Het gehele scherm is als zoeker in gebruik, er zijn drie icoontjes zichtbaar. Met deze icoontjes kun je snel naar je gemaakte foto’s gaan, de instellingen van de flitser wijzigen en inzoomen. Wil je meer opties dan is aan de linkerzijde een pijltje te vinden. Er opent zich dan een menu waar bijvoorbeeld een effect kan worden toegevoegd, de ISO-waarden aangepast kunnen worden en gewisseld kan worden tussen de foto en videomodus. De maximale resolutie bij video-opname met de HTC Desire is 800x480 (WVGA).

HTC camera telefoon

H et maken van een foto doe je door de joystick in te drukken. De scherpstelling is wat traag, maar met een beetje geduld is het te doen. Mocht je ergens anders willen scherpstellen dan kan dit door de plek eenvoudigweg op het scherm aan te raken. De foto’s gemaakt met de 5.0 megapixel camera van de HTC Legend zijn redelijk. Al snel is er te veel of te weinig licht zodat het moeilijk is om een mooie foto te maken. Op het scherm ziet het er allemaal redelijk uit, maar de vertaling naar papier laat te wensen over. De camera presteert het beste als deze als mooi-weer camera wordt ingezet.

HTC Desire review

HTC Desire smartphone

HTC Desire smartphone