Samsung Galaxy S review | Mutlimedia & Internet

Gepubliceerd op: Tuesday, October 19th 2010                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

Samsung Galaxy S multimedia telefoon

Samsung Galaxy S multimedia telefoon

Samsung Galaxy S biedt muziek, foto en video

Muziek, foto’s en films, via het grote scherm en een goede ingebouwde speaker kun je overal van genieten. De muziek is in het hoofdmenu onder Muziek te vinden en netjes ingedeeld in duidelijke categorieën. Maar met films en foto’s komt het grote en heldere scherm natuurlijk het beste tot zijn recht. Het grote 4" hoge resolutie display leent zich goed voor het beoordelen van opnames. Naast de standaard multimediatoepassingen beschikt de Samsung Galaxy S ook over een E-book reader, Aldiko eBook genaamd. Daar kun je veel gratis boeken downloaden. Het ziet er best leuk uit, de boeken staan echt in een boekenkast. Het is leuk om even naar te kijken, maar nog niet om echt een boek te lezen. Misschien moet je daar aan wennen, maar persoonlijk lees ik toch liever van een groter scherm. Bijvoorbeeld op de Samsung Galaxy Tab die tijdens de IFA is geïntroduceerd.

Samsung Galaxy S Internet smartphone

Samsung Galaxy S Internet smartphone

Internet en E-Mail op je mobiele telefoon

Zoals we vaak zien bij het Android besturingssysteem is ook de webbrowser bij de Samsung Galaxy S prettig in het gebruik. Veel sites zijn goed weer te geven, zelfs als ze niet voor de mobiele telefoon bedoeld zijn. Inzoomen gaat gemakkelijk door dubbel te klikken of door je vingers uit elkaar te bewegen. Helaas ondersteunt de Samsung I9000 geen flash, iets wat we bij meerdere HTC smartphones met Android wel terugzagen. Uiteraard werkt de synchronisatie met een Google account vlekkeloos, maar ook andere mailaccounts zijn in te stellen via een paar simpele stappen. Vaak is het opgeven van een e-mailadres en wachtwoord al voldoende. Het is eveneens mogelijk om Microsoft Exchange te gebruiken met de Samsung Galaxy S mobiele telefoon. Dankzij de ondersteuning van HSDPA en Wi-Fi zijn ook diverse snelle verbindingen mogelijk.

Samsung AMOLED display

H et touchscreen van de Samsung Galaxy S I9000 is 4 inch groot en reageert erg goed. Dat maakt de bediening gemakkelijk. Het super AMOLED kleurenscherm laat de kleuren echt van het scherm spatten. Voor het typen van berichten kan het virtuele toetsenbord zowel horizontaal als verticaal worden gebruikt. Waarbij de horizontale variant net wat meer ruimte biedt uiteraard. Naast deze bekende invoermethode heeft Samsung een unieke manier van typen bedacht genaamd ‘Swype’. Swype is de manier om woorden te vormen door simpelweg van de ene naar de andere letter te bewegen op het touchscreen, zonder deze los te laten. Als je een woord klaar hebt, laat je pas los. Je hebt het zo onder de knie waardoor je erg snel kunt typen. De woorden worden snel gevormd en het invoegen van spaties gaat automatisch, handig! Absoluut leuk om eens te proberen.

Samsung Galaxy S review