Samsung Galaxy S review | Menu & Camera

Gepubliceerd op: Tuesday, October 19th 2010                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

Samsung Galaxy S menu

H et menu bestaat standaard uit twee tabbladen waar we naast alle standaardfuncties als de agenda, camera en E-mail ook gelijk al de Layer applicatie aantreffen en uiteraard verscheidene Google Applicaties; Maps, G-mail en YouTube. Zodra er applicaties geïnstalleerd worden komt er een derde tabblad in het menu bij, waar deze extra applicaties worden getoond. Deze staan dus los van de eerste twee tabbladen met het standaard menu.

Samsung Galaxy S review

Samsung Galaxy S camera applicatie

Samsung Galaxy S camera applicatie

Fotograferen met de Samsung Galaxy S

Door het grote AMOLED scherm is het fijn fotograferen met de Samsung Galaxy S. De 5.0 megapixel digitale camera zorgt ervoor dat je al je favoriete momenten in hoge resolutie kunt vastleggen. De camera-applicatie is te starten door in het menu voor de camerafunctie te kiezen, indien de functie vaak wordt gebruikt is het handig om een sneltoets op het startscherm te plaatsen. De applicatie is binnen 2 à 3 seconden gestart, wat redelijk is.

Samsung Galaxy S digitale camera

Samsung Galaxy S digitale camera

Scherpstellen met de Samsung Galaxy S

Het gehele scherm is als zoeker in gebruik, we zien alleen links een uitschuiftoets voor de opties en rechts een toets om de foto te kunnen maken. Als de applicatie is gestart wordt er helaas niet direct scherpgesteld. Dit moet altijd handmatig gebeuren, door op een plek op het scherm te drukken, vervolgens wordt daar scherpgesteld. Jammer, want het kost meer tijd en de kans op beweging neemt toe, met als gevolg een onscherpe foto.

5 Megapixel Samsung Galaxy S

5 Megapixel Samsung Galaxy S

Samsung Galaxy S camera opties

Zoals aangegeven kun je met de uitschuiftoets aan de linkerkant het Optie-menu openen. Eenmaal uitgeschoven kun je kiezen voor foto of videomodus (maximale videoresolutie 1280x720 pixels), scenemodus, witbalans, helderheid en ISO waarden tot 800 ISO. Opvallende details zijn de goed werkende Smile-Shot modus en het missen van de flitser, in veel gevallen toch echt nodig! Desondanks is het uiteindelijke foto resultaat over het algemeen erg mooi, zeker op het grote AMOLED scherm van deze Samsung Galaxy S mobiele telefoon.

Samsung Galaxy S camera telefoon

Samsung Galaxy S camera telefoon

Digitale camera beeldkwaliteit

Af en toe komen de kleuren wat minder tot hun recht, maar het resultaat is over het algemeen netjes. Ga je heel kritisch kijken dan zie je toch al snel ruis, zeker als er wat minder licht voorhanden is. En ook blijft het scherpstellen een aandachtspunt. Maar als je dit eenmaal onder de knie hebt kun je leuke foto’s maken met deze smartphone. De videobestanden van hoge resolutie zien er goed uit, wel merken we hierop aan dat de resolutie weliswaar hoog is, de kwaliteit valt soms wat tegen. Maar voor de mobiele gebruiker is dit toch een leuke toevoeging, je kunt immers filmen.