Motorola Milestone review | Multimedia & Navigatie

Gepubliceerd op: Monday, October 18th 2010                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

Motorola Milestone multimedia

Motorola Milestone multimedia

Muziek, foto en video

In het menu van het Android besturingsysteem vinden we de foto-, video- en muziekbestanden terug. Kiezen we voor muziek dan zien we de standaard Android applicatie waar we kunnen kiezen voor artiesten, albums, nummers of afspeellijsten. De Muziek is op deze manier goed terug te vinden en dit geldt ook voor de video’s en foto’s die op de Motorola Milestone opgeslagen zijn. Voor het afspelen van muziek kun je de ingebouwde speaker gebruiken, het geluid is redelijk als de muziek niet te hard staat. Met behulp van de meegeleverde headset kun je een betere kwaliteit halen uit je muziek. Ook elke andere headset met een 3.5mm aansluiting wordt ondersteund.

Motorola Milestone internet

Motorola Milestone internet

Android Internet browser

De Internetbrowser van het Android Platform is altijd snel, gebruiksvriendelijk en goed. Dit gecombineerd met het grote touchscreen van de Motorola Milestone maakt deze smartphone ideaal voor het gebruik van Internet. Eenvoudig inzoomen kan door dubbel te klikken of door je vingers uit elkaar te bewegen. Voor het ingeven van tekst kan een virtueel toetsenbord op het scherm gebruikt worden of het uitschuifbare toetsenbord. Zelf heb ik het uitschuifbare toetsenbord eigenlijk weinig gebruikt, maar soms kan het erg handig zijn. Ongeacht het type website is de weergave goed. Helaas wordt flash nog niet ondersteund door de browser.

Motorola Milestone telefoon

Motorola Milestone telefoon

Motorola Milestone mobiele telefoon

Motorola Milestone mobiele telefoon

Motorola Milestone smartphone

Motorola Milestone smartphone

Google mail en YouTube

Ook bij de Motorola Milestone is het voor de mensen met een Google Account weer erg eenvoudig. Even je gebruikersnaam en wachtwoord invullen, waarna alle contactpersonen, agenda-items en e-mailberichten worden ingeladen. Ook is er dan gelijk toegang tot de Android Market waar vele leuke content te downloaden is. Naast de Google synchronisatie is er tevens een oplossing voor de gebruikers van Microsoft Exchange. Uiteraard kunnen alle overige e-mailproviders ook worden ingesteld, vaak worden de instellingen automatisch opgehaald. Naast de goede samenwerking met een Google account zijn de applicaties van de Google programma’s Maps, en YouTube standaard geïnstalleerd en terug te vinden in het menu.

Motorola Milestone navigatie

Motorola Milestone navigatie

Google Maps navigatie

In Amerika kwam met de Motorola Milestone ook direct de nieuwe Google Maps Navigatie mee. Zo is een betaalde navigatiesoftware niet meer benodigd en wordt een Android mobieltje omgetoverd tot een volledig navigatiesysteem. Een tijd later is uiteindelijk ook de Beta navigatie voor de Nederlandse gebruiker beschikbaar gekomen. De Google Maps Navigatie is een nette, duidelijke navigatiesoftware. De verwachting is dat er in de nabije toekomst steeds meer functionaliteiten aan worden toegevoegd. Een leuke toevoeging is de overschakeling naar Streetview bij het behalen van de bestemming.

Motorola Milestone USB kabel

Motorola Milestone USB kabel

Motorola Milestone oplader