Motorola Milestone review | Introductie

Gepubliceerd op: Monday, October 18th 2010                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

Motorola Milestone review

M otorola telefoon toestellen krijgen wij niet zo vaak in handen, het is dan ook even geleden dat wij een test hebben gedaan van een nieuw Motorola model. Het laatste mobiele telefoon exemplaar was een cameratelefoon met een speciale Kodak techniek, de Motorola ZN5, waar wij in Europa overigens niet veel van hebben gehoord. Dit komt doordat het een periode niet goed ging met Motorola, net voor de lancering van de Motorola ZN5 werd er dan ook een kritische selectie gemaakt welke landen voor introductie in aanmerking kwamen, met name in het thuisland Amerika is Motorola een gerespecteerd merk. Toch is het de missie van Motorola om verloren marktaandeel terug te winnen, de Motorola Milestone maakt deel uit van deze strategie. Met het Android besturingssysteem slaat Motorola in ieder geval een nieuwe, logische weg in. In Amerika was de Motorola Milestone in ieder geval een succes-nummer. Dit maakt onze verwachtingen uiteraard alleen maar hoger.

Motorola Milestone Android smartphone review

Motorola Milestone verkoop verpakking

Motorola Milestone verkoop verpakking

Eerste Indruk van de Motorola Milestone

De Motorola Milestone zit in een simpele verpakking met een omhulsel waarop we de specificaties en afbeeldingen van de telefoon vinden. Nadat ik de Motorola Milestone voor het eerst uit de verpakking haalde was de eerste indruk niet geheel positief te noemen. De mobiele telefoon doet log aan, het volledige QWERTY-toetsenbord is saai vormgegeven en de toetsen onder het scherm tonen als die van een seniorentelefoon. In de verpakking vinden we naast de Motorola Milestone nog een headset, een datakabel, een oplader, een CD met software en de instructieboekjes. Na even met de telefoon gewerkt te hebben wordt de eerste indruk langzaam maar zeker vergeten, voornamelijk dankzij het Android besturingssysteem, echter je moet van het design houden.

Motorola Milestone review

Motorola Milestone review

Motorola Milestone telefoon menu

Doordat de Motorola Milestone gebruik maakt van het Android besturingssysteem is de menu-indeling voor ons bekend. Er zijn vijf verschillende startschermen waar je eenvoudig doorheen kunt bladeren, door met je vinger over het touch screen te bewegen. Er verschijnt dan een balkje bovenin, welke aangeeft op welk startscherm je je op dat moment begeeft. Onder het grote touch screen van de Motorola Milestone treffen we vier toetsen aan, de menutoets, de instellingen toets, een toets voor de zoekfunctie en een toets om een stap terug te gaan. Als je in een willekeurig startscherm nogmaals op de hometoets drukt kom je weer bij het eerste startscherm uit. Voor mensen die nog niet met het Android besturingssysteem hebben gewerkt is het wellicht even wennen, maar in principe werkt de besturing snel en gemakkelijk.

Motorola Milestone batterij

Motorola Milestone batterij

Motorola Milestone software