HTC Legend review | Smartphone functies

Gepubliceerd op: Wednesday, August 11th 2010                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

HTC Legend multimedia

I n het menu onder muziek is alle multimedia ondergebracht. Ook hier treffen we weer een aanpassing, direct zie je verschillende muzieknummers met een afbeelding van het album. Kies je daarna voor opties dan krijgen we lijsten te zien die we onderin kunnen rangschikken op album, artiest, genre of nummer. Met de ingebouwde speaker kun je lekker van je muziek genieten in een goede kwaliteit, daarnaast kun je de meegeleverde headset gebruiken of een willekeurige headset met 3.5mm aansluiting. De gemaakte foto’s en video’s zijn in het menu onder foto’s samengebracht. Naast deze content kun je via de YouTube applicatie natuurlijk ook filmpjes afspelen. Dankzij de snelle verbinding, het heldere scherm en een touchscreen dat erg goed reageert, is de HTC Legend hiervoor goed geschikt.

HTC Legend review

HTC Legend Android telefoon

HTC Legend Android telefoon

Download Apps via de Android Market

Doordat het Android platform volledig opengesteld is voor ontwikkelaars zijn er volop ontwikkelingen en steeds meer nieuwe applicaties beschikbaar. De speciaal daarvoor bestemde Android Market bevat deze producten die in principe dus door iedereen gemaakt kunnen worden. In de Android Market vinden we daarom een groot aanbod in zowel gratis als betaalde applicaties. Het zoeken gaat eenvoudig en zo kun je steeds weer iets aan je Android mobiele smartphone toevoegen. Hierbij kun je denken aan een taskmanager, een tv-gids, grappige spelletjes of andere handige programmaatjes. Door de market goed in de gaten te houden kun je steeds weer wat meer met je HTC Legend.

HTC Legend internet

HTC Legend internet

Internet & Email op je telefoon

De Google producten werken perfect samen met het Android platform. Even je Google-account invullen en alle contactpersonen, e-mailberichten en agendapunten worden ingeladen. Verder kunnen uiteraard alle andere e-mailadressen worden ingesteld en is er ook ondersteuning voor Microsoft Exchange. De webbrowser loopt zeer soepel en door de aanwezigheid van Wi-Fi en HSDPA is alles binnen handbereik. Het heldere scherm geeft alles zeer goed weer en door een uitermate goed reagerend touchscreen kun je met alle type pagina’s overweg. Zelfs Flashwebsite’s worden ondersteund. De HTC Legend smartphone is dus echt een topper op het gebied van internet, ik heb vele webbrowsers van diverse mobiele telefoons gebruikt, maar deze combineert toch wel alle positieve punten die ik in de loop der tijd heb mogen ervaren.

HTC Legend batterij

HTC Legend batterij

HTC Legend Stand-by tijd

Met de HTC Legend wordt standaard een 3.7V 1300 mAh Lithium Ion accu geleverd. Deze accu zou volgens de specificaties moeten kunnen zorgen voor een maximale stand-by tijd van 440 uur en een maximale beltijd van uur. In het dagelijks gebruik viel de stand-by tijd mij erg mee. Zeker gezien het feit dat ik vele functionaliteiten intensief gebruikte. Meestal ging de accu wel een dag of drie mee. Voor een dergelijke mobiele telefoon is dat zeer redelijk. De lader met Micro-USB aansluiting zorgt ervoor dat de telefoon ook weer snel opgeladen is.

HTC Legend geheugen

HTC Legend geheugen

HTC Legend opslagcapaciteit

Het interne geheugen van de HTC Legend bedraagt 384MB. Met de vele multimediafunctionaliteiten en de 5.0 megapixel digitale camera heb je dit geheugen uiteraard zo gevuld. Gelukkig is het geheugen ook uit te breiden door middel van een microSD/SDHC geheugenkaart. De HTC Legend smartphone ondersteunt deze geheugenkaarten tot maximaal 32GB. Een nadeel van de geheugenkaart is de plaatsing. Omdat de telefoon vrijwel uit één geheel bestaat is er alleen onderin een klein klepje voor de accu te vinden, hier zit ook het slot voor de geheugenkaart. Maak je het klepje echter open dan schiet de accu er iets uit en valt de telefoon uit. Het is dus niet mogelijk even snel de geheugenkaart te plaatsten of te verwijderen.

HTC adapter

HTC adapter

HTC Legend review