HTC Legend review | Digitale camera

Gepubliceerd op: Wednesday, August 11th 2010                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

HTC Legend review

HTC Legend review

HTC Legend smartphone menu

Het menu van de HTC Legend smartphone is te benaderen door onderin een van de startschermen de menutoets in te drukken. Er volgt dan een lijst met alle aanwezige programma’s. Ook als er iets wordt geïnstalleerd verschijnt deze hierbij, op alfabetische volgorde. De menutoets onder het scherm heeft in ieder venster een andere functie, zo kun je bij Google Maps een zoekopdracht starten, in het hoofdmenu de weergave wijzigen, of bij de startschermen een Widget toevoegen. Het gebruik van deze menutoets is even wennen, maar spreekt voor zich. De powertoets aan de bovenzijde kan ook gebruikt worden om het scherm te vergrendelen en te ontgrendelen. Je moet dan overigens nog wel een slidebalk verschuiven om daadwerkelijk het scherm te ontgrendelen.

HTC Legend digitale camera

HTC Legend digitale camera

5 Megapixel camera telefoon

De HTC Legend mobiele telefoon beschikt over een geïntegreerde digitale camera met een resolutie van 5.0 megapixels. Op deze manier kun je altijd en overal leuke momenten vastleggen. Omdat alleen de resolutie weinig zeggend is testen wij altijd meerdere punten en maken met elke mobiele telefoon die wij testen een galerij met voorbeeldfoto’s. De camera-applicatie is te starten door in het menu voor camera te kiezen. Daarnaast is het mogelijk om een snelkoppeling op één van de startschermen te creëren zodat de camera sneller gebruiksklaar is. Het opstarten neemt niet heel veel tijd in beslag; binnen twee seconden ben je in staat te fotograferen.

HTC Legend camera applicatie

HTC Legend camera applicatie

HTC Legend foto instellingen

Als de camera-applicatie is gestart kun je het hele scherm als zoeker gebruiken. Alleen een klein pijltje om het instellingenmenu te activeren en een tweetal icoontjes voor de flitser en het inzoomen zijn zichtbaar. Het instellingenmenu is simpel opgezet en is redelijk gemakkelijk te benaderen. Gelukkig kan de flitser makkelijk worden aangepast, in het menu vinden we verdere instellingen als ISO-waarden, resolutie en GEO-tagging. Je kunt scherpstellen door ergens op het touchscreen te drukken, de daadwerkelijke foto wordt pas gemaakt als je op de optische joystick drukt. Wel fijn dat het nu echt met een toets gaat, maar ik had liever een echte cameratoets aan de zijkant gezien.

HTC Legend foto galerij

HTC Legend foto galerij

Mobiele fotografie met de HTC Legend

De foto’s gemaakt met het HTC Legend mobieltje zijn zeer netjes te noemen. De kleuren komen natuurlijk over en hebben weinig last van extreme kleurverzadiging. In veel situaties is het dan ook mogelijk een goede foto te maken. Bij mobiele fotografie is het omgevingslicht vaak enorm van belang; iets te veel of net te weinig licht en de foto mislukt, maar de HTC Legend smartphone kan hier relatief erg goed mee omgaan. Zeker op vakantie of om andere momenten in het dagelijks leven vast te leggen is de HTC Legend camera uitermate geschikt.

HTC Legend speakers

HTC Legend speakers

HTC Legend camera