Sony Ericsson Vivaz review | Introductie

Gepubliceerd op: Monday, May 17th 2010                   Geschreven door: Ilse Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

Sony Ericsson Vivaz review

M et de komst van de Vivaz laat Sony Ericsson zien dat ze een andere weg zijn ingeslagen. Vaak zijn Sony Ericsson mobiele telefoons direct te herkennen als zodanig, bij de Sony Ericsson Vivaz is dat echter niet het geval. Een van de belangrijkste features rondom de Sony Ericsson Vivaz smartphone is de video opname mogelijkheid in HD resolutie. De Vivaz wordt vrijwel gelijk geïntroduceerd met de Sony Ericsson X10. De Vivaz draait nog op het Symbian besturingssysteem maar de X10 is de eerste Android smartphone van Sony Ericsson. Een slimme zet, met de enorme ontwikkeling die het Android besturingssysteem momenteel doormaakt. Veel fabrikanten hebben inmiddels een model met Android in het portfolio. Dankzij het open karakter is het een platform waar veel groei in zit. Daarnaast is het gemakkelijk in de omgang en ziet het er fraai uit. Naast het Android besturingssysteem draaien smartphones vaak op Symbian, zoals bij de Sony Ericsson Vivaz, of op Windows Mobile.

Sony Ericsson Vivaz mobiele telefoon review

Sony Ericsson Vivaz verkoop verpakking

Sony Ericsson Vivaz verkoop verpakking

Eerste indruk van de Sony Ericsson Vivaz

De Sony Ericsson Vivaz mobiele telefoon heeft een vrolijke, kleurrijke verpakking waar de HD-video opname mogelijkheid goed naar voren komt. In de verpakking zit een soort lade, als deze wordt geopend en opengeklapt treffen we de Sony Ericsson Vivaz. De telefoon is zeer licht van gewicht en het formaat valt erg mee. De achterzijde en de rand rondom het scherm zijn glimmend zwart. De achterzijde heeft naast het Sony Ericsson logo ook ‘HD’ naast de camera lens staan. De camera is wel simpel geïntegreerd, dit had iets mooier afgewerkt kunnen worden, zoals wel het geval is bij de Sony Ericsson Cybershot series. Tevens zijn de toetsen aan de voorzijde behoorlijk laag geplaatst, waardoor je erg ver met je vinders naar beneden moet, zeker als je de telefoon met één hand bedient. In de verpakking zitten verder nog een oplader, een datakabel, een headset, een stylus pen, een voucher voor drie gratis te downloaden applicaties en de instructieboekjes.

Sony Ericsson Vivaz review

Sony Ericsson Vivaz review

Sony Ericsson Vivaz smartphone menu

Doordat de Sony Ericsson Vivaz draait op het Symbian besturingssysteem zijn er niet veel opvallende zaken te vinden betreffende de menustructuur. Wel zijn er een aantal hoofdschermen, je kunt hier doorheen bladeren door met je vinger van de ene naar de andere zijde te bewegen. Zo vinden we een startscherm voor je favoriete contactpersonen, voor Twitter, multimedia en een tabblad met zelf te definiëren snelkoppelingen. Wel een leuke toevoeging, zeker door de aanwezigheid van het tabblad waar alle snelkoppelingen geplaatst kunnen worden. Bij mobiele telefoons wordt het steeds belangrijker dat je ze kunt afstemmen op je eigen wensen, niet alleen met applicaties, maar ook in het standaard gebruik.

Sony Ericsson GSM oplader

Sony Ericsson GSM oplader

Sony Ericsson batterij