LG GW620 review | Smartphone menu

Gepubliceerd op: Wednesday, March 24th 2010                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

LG GW620 review

LG GW620 smartphone

H et menu van Android smartphones is inmiddels bekend, zo zien we dat ook weer bij de LG GW620. Het standaard Android menu benader je door onderin op het touchscreen een button omhoog te schuiven. Er zijn drie start schermen waar verschillende Widgets kunnen worden geplaatst. De Widgets zijn te plaatsen door lang op het startscherm te drukken. Met de hometoets onder het scherm kom je altijd weer terug op het startscherm. De eerste keer dat je deze gebruikt wordt gevraagd of je gebruik wilt maken van Android Home of LG Home. Wanneer je kiest voor LG Home krijg je een ander startscherm en een ander menu.

LG GW620 Android smartphone review

LG GW620 Android smartphone review

LG GW620 mobiele telefoon

LG GW620 mobiele telefoon

LG GW620 Android telefoon

LG GW620 Android telefoon

LG GW620 smartphone menu

Het LG telefoon menu bestaat uit dezelfde onderdelen, alleen de rangschikking is anders. In het standaard Android menu staat alles in alfabetische volgorde, terwijl bij het LG menu de categorie├źn Communicatie, Multimedia, Accessoires, Google en Downloads gebruikt zijn. Ook de menutoets, gewoon de bekende menutoets van LG staat op het startscherm, links onderin. Op zich wel een handige indeling. Ook is dit een onderscheidende functionaliteit waardoor de telefoon echt een LG wordt. Wel is het raar dat je ervoor kunt kiezen. Dit is verwarrend. Laat desnoods gewoon standaard het LG menu in gebruik, en laat de gebruiker de keus om via Instellingen het Android menu te activeren.

LG GW620 multimedia smartphone

LG GW620 multimedia smartphone

LG GW620 multimedia menu

In het menu van de LG GW620 heeft de multimedia een eigen categorie gekregen. Bij multimedia zijn de camera, radio, foto galerij, mediaspeler, muziekspeler en video-editor ondergebracht. De Muziek optie is de standaard Android interface. Je kunt kiezen voor artiesten, albums, nummers en afspeellijsten. Zo heb je altijd je favoriete muziek bij de hand. De radio is een leuke toevoeging, wel moet de headset aangesloten zijn om daadwerkelijk radio te kunnen luisteren. De headset werkt dan namelijk als antenne. De speaker is redelijk, maar aan de bovenzijde is ook een standaard 3,5mm aansluiting geplaatst, zodat elke headset gebruikt kan worden.