Sony MP3 speler review | Score & Conclusie

Gepubliceerd op: Tuesday, March 23rd 2010                   Geschreven door: Martijn Kooijman - Fotografie door: Mark Peters

Sony MP3 speler review

Sony MP3 speler review

Sony Walkman NWZ-X1050 review conclusie

Ik ben positief over de manier waarop Sony zich ontwikkeld in de MP3 wereld. Het lijkt of Sony zich volledig richt op de geluidskwaliteit en zich minder bezighoudt met zaken als het uiterlijk van een Walkman of de promotie ervan. Dit lijkt te werken. De geluidskwaliteit en de belevenis zijn bij Sony altijd al hoogstaand geweest, maar Sony heeft zichzelf overtroffen met de Walkman NWZ-X1050. Zonder twijfel durf ik te zeggen dat dit één van de prettigste mediaspeler ervaring is die ik ooit heb gehad. Ik heb een tijd geleden een aantal muziekbestanden op mijn PC gezet, maar verkeerde instellingen zorgden ervoor dat de kwaliteit van de MP3 bestanden bar slecht was. Het leek mij leuk om te kijken of de Sony Walkman NWZ-X1050, met al zijn muziek verbetering opties, er nog iets van kon maken. Tot mijn verbazing was het resultaat zeer geslaagd. De nummers hadden hun muzikaliteit teruggevonden, de bas kwam weer tot leven en de tonen bleven niet meer op de achtergrond. Ik ben van mening dat de echte muziek liefhebbers de Sony Walkman modellen inmiddels hebben gevonden. Ik wil niet steeds weer de vergelijking maken met bijvoorbeeld de Apple iPod Nano, maar qua geluid kies ik zonder meer voor de Sony Walkman.

Sony Walkman MP3 speler

Sony Walkman MP3 speler

Sony Walkman X1050 eigenschappen

Natuurlijk zijn er ook een aantal minpuntjes: de oortjes sluiten het meeste van het geluid om je heen uit, waardoor dit gevaarlijke situaties kan opleveren in bijvoorbeeld het verkeer. Ten tweede kan het volume van de mediaspeler pijnlijk hard. Het is ook aan te raden om het volume limiet in te schakelen, want de hoogste volumestand kan gehoorschade opleveren. Daar de Sony Walkman X1050 over veel opties beschikt, die er soms erg technisch uitzien, kan ik mij voorstellen dat sommige mensen hierdoor geïntimideerd raken. Gelukkig speelt de Walkman NWZ-X1050 zonder enige aanpassingen de muziek goed af. Het OLED scherm is een waar genot voor het oog bij het bekijken van films en zorgt voor een uistekende weergave van de interface. De aanraakgevoeligheid is goed en het is erg gemakkelijk om het apparaat te bedienen met de vinger, ook dankzij de grootte van de knoppen op het scherm. Het toetsenbord moet nog wel even onder de loep genomen worden, want het duurt lang voordat je een volledige zin getypt hebt, zelfs met veelvuldig gebruik van de woordvoorspelling. Dit is jammer, aangezien dit de browser hindert in effectiviteit en Wi-Fi dus ook niet optimaal benut kan worden. YouTube filmpjes en podcasts downloaden gaat echter prima en werkt prettig.

Sony MP3 review conclusie

D e minimalistische interface van de bijgeleverde bestandsoverdracht tool zorgde bij mij voor een glimlach om mijn mond, omdat het precies doet wat het moet doen, zonder dat het hoge systeemeisen heeft of veel geheugen inneemt. De media speler accessoires zijn vooral praktisch en zorgen dat je een tijdje vooruit kunt met je Sony Walkman X1050. Ik ben zeer tevreden over deze mediaspeler en kan niet wachten op de volgende MP3 spelers in de X-Series van Sony Walkman.

Sony MP3 speler review

Sony MP3 Walkman oplader

Sony MP3 Walkman oplader