Sony Reader test | Test score & Conclusie

Gepubliceerd op: Monday, October 26th 2009                   Geschreven door: Martijn Kooijman - Fotografie door: Mark Peters

Sony E-reader test

Sony E-reader test

Digitaal lezen een nieuwe ervaring

Hoewel mijn voorkeur niet direct uitgaat naar het testen van een reader, persoonlijk kunnen boeken mij weinig plezieren, heb ik deze reader toch met plezier getest. Een boek moet mij namelijk echt weten te boeien en zodra dit niet gebeurt stap ik al snel over naar een gemakkelijker medium, zoals muziek of televisie. De Sony Reader heeft hier, zo cliché als het klinkt, verandering in gebracht. De Sony Reader heeft mij verrast doordat ik ervaren heb dat het voor mij de perfecte manier is om een boek lezen. Je kunt wel stellen dat ik het lezen heb herontdekt. Het uiterlijk is fris, modern en het scherm geeft een sublieme leeservaring. De Sony Reader Pocket Edition is zeer gebruiksvriendelijk en zal mensen die boeken nog op de niet-digitale manier lezen zeker weten te verleiden.

Sony Reader Pocket Edition review

Sony Reader Pocket Edition review

Sony ebook review conclusie

De knoppenstructuur vind ik op deze Sony Pocket Reader aan de zijkant wat minder prettig ten opzichte van zijn grotere broer, de Sony Reader Touch Edition, waarbij de bediening op het scherm zelf plaatsvindt. Hierbij komt de kanttekening dat het scherm van de Sony Reader Pocket prettiger te lezen is, omdat het minder glanst doordat deze Reader geen touch coating behoeft. Aangezien er genoeg ruimte is voor een groot aantal boeken en je 8000 pagina’s kunt lezen op één laadbeurt wordt het lezen van een boek toegankelijker dan wanneer je één log (dik) boek in je handen moet houden. Ik zie de markt nog wel verder groeien, zeker die van de schoolboeken. Wat zal het voor een doorsnee student in gewicht schelen, een boekentas vol of een etui met de Sony Reader? Er zijn op dit moment ook meer marketingboeken dan echte literatuur verkrijgbaar als ebook. Hier komt wel snel verandering in aangezien het aanbod van ebooks per dag groeit. Amazon heeft al een ruime collectie en Bol.com is bezig met een inhaalrace.

Sony Reader bediening

Sony Reader bediening

Voordelen [+]