Samsung Pixon 12 foto galerie | Introductie

Gepubliceerd op: Monday, August 24th 2009                   Geschreven door: Dennis Hissink - Fotografie door: Mark Peters

Samsung Pixon 12 review

M et de introductie en het beschikbaar komen van de Samsung Pixon 12 telefoon (ook wel Samsung M8910 genoemd) wordt de mobiele fotograaf voor het eerst geconfronteerd met hoge resolutie opnames. De Samsung Pixon 12 mobiele telefoon heeft een speciaal AMOLED touch screen voor een sterke kleurweergave en biedt de enthousiaste gebruiker diverse creatieve mogelijkheden om alles in zijn omgeving vast te leggen en direct te delen met de mobiele community. De diverse communicatiemogelijkheden en functionali-teiten laten we in deze review even voor wat ze zijn en we concentreren ons vooral op de fotofuncties van de Pixon 12 telefoon. Het starten van de Samsung Pixon 12 neemt even wat tijd in beslag, maar als de camera modus eenmaal geactiveerd is, is de snelheid opvallend.

Samsung Pixon 12 foto galerie

Samsung Pixon 12 praktijk test

Samsung Pixon 12 praktijk test

Samsung Pixon 12 neemt foto's en videos op

Het scherm van de Samsung Pixon 12 smartphone is links en rechts verdeeld in diverse programma’s. Zo kun je snel schakelen tussen foto en video en zijn de voorgeprogrammeerde scènes ook snel toegankelijk. Met 13 scènes is het voor iedereen mogelijk om met optimale instellingen te fotograferen. We zien ook steeds meer handige geautomatiseerde beeldbewerkingsoftware terug in cameratelefoons. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk Smile shot te activeren zodat niemand meer zonder lach gefotografeerd wordt. De camera neemt pas een opname op het moment dat de geportretteerde een lach laat zien.

Samsung Pixon 12 test foto's

Samsung Pixon 12 test foto's

Samsung Pixon M8910 digitale camera telefoon

Daarnaast is er de Beauty shot waarbij de opname bewerkt wordt en oneffenheden vakkundig en volledig automatisch verwijderd worden. Een soort mini-Photoshop beurt. Verrassend is de zogenaamde object-tracking op het Samsung Pixon 12 mobieltje. Door een onderwerp via het AMOLED scherm een kleine seconde aan te raken wordt het onderwerp redelijk snel gevolgd en blijft de camera scherpstellen. Let wel, dergelijke technieken staan voor mobiele telefoons nog in de kinderschoenen, maar Samsung weet deze bij de Pixon 12 M8910 overtuigend te introduceren.