Samsung B2100 test | Telefoon Functies

Gepubliceerd op: Tuesday, August 18th 2009                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

Samsung B2100 digitale camera

Samsung B2100 digitale camera

1.3 megapixel digitale camera

De geïntegreerde digitale camera van de Samsung B2100 heeft een resolutie van 1,3 megapixel. Duidelijk mag zijn dat dit slechts een bijfunctie is, veel soortgelijke stootvaste mobiele telefoons beschikken helemaal niet over een digitale camera. Het is leuk om even een foto voor de achtergrond te maken, maar om echt te fotograferen hoef je deze Samsung mobiele telefoon niet aan te schaffen. Daarvoor is de resolutie te laag en mist de autofocus. De camera applicatie start wel lekker snel op en het vastleggen van een foto neemt ook weinig tijd in beslag, mede door het ontbreken van de autofocus uiteraard. Naast het maken van digitale foto’s is het ook mogelijk om video filmpjes op te nemen met de Samsung B2100 Xplorer.

Samsung B2100 media speler

Samsung B2100 media speler

Muziek luisteren via de Samsung B2100

In het menu tref je ook de muziekspeler aan, zeker door het uitbreidbare geheugen is de Samsung B2100 goed inzetbaar als muziekspeler. Leuk tijdens outdoor-sporten of gewoon op het strand. De muziekspeler is simpel opgezet, maar stelt je wel in staat altijd je favoriete muziek af te spelen. Bij het opstarten van de muziekspeler wordt er naar multimediabestanden gezocht, deze worden vervolgens weergegeven op artiest, album, genre of recent afgespeeld. Zo is alles georganiseerd weergegeven en dus gemakkelijk terug te vinden. De Samsung Xplorer telefoon beschikt over een redelijke speaker, maar voor de muziek kun je het beste de meegeleverde headset gebruiken.

Samsung B2100 Xplorer telefoon

Samsung B2100 Xplorer telefoon

Samsung B2100 mobiele telefoon

Samsung B2100 mobiele telefoon

Samsung B2100 robuuste telefoon

Samsung B2100 robuuste telefoon

Samsung B2100 mobiele telefoon functies

Extreme temperaturen, vallen en zelfs vocht, niets is te gek voor deze Samsung. Door het enigszins stijlvolle ontwerp krijg je niet direct het gevoel dat deze mobiele telefoon zoveel kan hebben. Zeker vergeleken met de Sonim, die vroeg erom om mee gegooid te worden. Toch is de robuustheid in de testperiode gebleken. Samsung biedt niet alleen weerstand tegen extreme temperaturen en vocht, maar maakt het ook mogelijk om in het donker de weg kunt vinden. De ingebouwde zaklamp biedt dan uitkomst. Verder is er nog een FM-radio geïntegreerd, waarmee je ook kunt opnemen. Ook beschikt de robuuste Samsung telefoon over Bluetooth functionaliteit, hierdoor kun je de Samsung B2100 niet alleen verbinden met je carkit of headset, maar ook foto’s en muziekbestanden versturen en ontvangen.

Samsung B2100 geheugen

Samsung B2100 geheugen

microSDHC geheugenkaart ondersteuning

Het interne geheugen van de Samsung Xplorer B2100 bedraagt 7MB. In principe voldoende voor een paar foto’s en een ringtone. Toch heeft Samsung ervoor gekozen om het geheugen uitbreidbaar te maken met een microSD/SDHC geheugenkaart. Op deze manier is de telefoon ook als muziekspeler hanteerbaar. Wel is het lastig dat de SD-kaart onder de accu geplaatst is, niet alleen omdat de telefoon dan altijd uitgeschakeld moet worden om de kaart te wisselen, maar ook omdat de achterkant niet erg gemakkelijk te openen is. Een soortgelijke afdekking als de laadaansluiting had het SD-slot aan de zijkant mogelijk gemaakt. De Samsung B2100 ondersteunt microSDHC geheugenkaarten tot een maximum van 16GB.

Samsung B2100 accu

D e meegeleverde 3.7V 1000mAh Lithium Ion accu levert verbluffende prestaties. Volgens de specificaties moet een maximale stand-by tijd van 600 uur mogelijk zijn en een maximale beltijd van 9 uur. Dit zijn zeer goede specificaties, wel zijn er natuurlijk weinig eigenschappen die de stand-by tijd negatief beïnvloeden. Bij gering gebruik komt het erop neer dat je de Samsung B2100 mobiele telefoon pas na ruim een week hoeft bij te laden, bij regelmatig gebruik gaat de batterij zo’n vijf à zes dagen mee. Het opladen duurt wel wat langer dan normaal, maar als je hier de lange stand-by tijd tegenover zet is dat geen probleem te noemen.

Samsung B2100 test