Samsung Beat test | Introductie

Gepubliceerd op: Wednesday, July 29th 2009                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

Samsung Beat review

V andaag de dag zijn mobiele telefoons met een ingebouwde muziek speler geen uitzondering meer. Vrijwel elke telefoon stelt je in staat je favoriete muziek af te spelen, waar je ook bent. Echter, sommige mobiele telefoons doen daar nog een schepje bovenop, het zijn ware muziektelefoons. Alle A-merken hebben wel een dergelijke telefoon in het assortiment. Zo kun je bij Sony Ericsson terecht bij de W-series en heeft Nokia onlangs de Nokia 5800 Xpressmusic gelanceerd. De naam spreekt voor zich. De ingebouwde luidsprekers van de muziek telefoons zijn van een net iets betere kwaliteit en er zijn vaak verscheidene sneltoetsen voor de muziekfunctionaliteiten. De Samsung Beat heeft naast dit alles nog een speciaal voor deze telefoon ontwikkelde BeatDJ software applicatie. Hiermee kan de gebruiker nog meer uit zijn muziek halen.

Samsung Beat test

Samsung Beat mobiele telefoon review

Samsung Beat mobiele telefoon review

Eerste indruk van de Samsung Beat M7600

De verpakking van het Samsung Beat mobieltje is redelijk simpel, maar de muziek spat er vanaf. Overal is de telefoon afgebeeld met de muziekspeler en er zijn verschillende DJ accessoires op de doos zichtbaar. In de verpakking vind je verder een datakabel, een headset, een oplader, een kleine CD met software, en instructieboekjes. De telefoon heeft een opmerkelijk design. Het redelijk grote touchscreen is omrand met een zilvergrijze lijst en de boven- en onderzijde zijn helemaal afgerond. Onder het scherm zijn, ook in een ronding, drie toetsen geplaatst en aan de zijkant zitten nog volumetoetsen, een sneltoets voor de camera en een schuiftoets om het scherm te blokkeren of de muziekspeler te openen.

Samsung Beat DJ test

Samsung Beat DJ test

Hoofdscherm van de Samsung Beat telefoon

Het hoofdscherm van de Samsung Beat M7600 is naar eigen inzicht in te delen met Widgets, deze bekende snelkoppelingen zijn te vinden in een schuifbalk aan de linkerzijde van het hoofdscherm. Zo kun je altijd snelkoppelingen naar applicaties zoals YouTube, het Weer en Google op het startscherm plaatsen. Onderin zijn drie sneltoetsen beschikbaar voor de telefoonlijst, het menu en het keypad, om een nummer te kiezen. Naast deze menutoets is het bij deze Samsung telefoon ook mogelijk om het menu te benaderen door met je vinger van rechts naar links over het hoofdscherm te bewegen. Er moeten dan niet te veel Widgets geplaatst zijn, anders versleep je deze.

Samsung Beat USB kabel

Samsung Beat USB kabel

Samsung Beat handleiding