Nokia 7610 Supernova test | Telefoon Functies

Gepubliceerd op: Wednesday, May 13th 2009                   Geschreven door: Boy Sheikkariem - Fotografie door: Mark Peters

Nokia 7610 digitale camera

Nokia 7610 digitale camera

3.2 megapixel digitale foto- & videocamera

Met een 3.2 megapixel digitale foto- en videocamera is de Nokia 7610 enigszins achterhaald tegenwoordig. Hierbij dient te worden aangemerkt dat het toestel ook niet in de markt is gezet als 'de nieuwe cameraphone' van het Finse bedrijf. Toch is de camera niet zo slecht als in eerste instantie aangenomen. Je kunt met behulp van de autofocus aantrekkelijke foto’s maken. Doordat de Supernova ook nog beschikt over een hulplamp kun je zelfs in slecht verlichte ruimtes nog een aardig kiekje maken. Je kunt zelfs doormiddel van vooraf ingestelde waardes de witbalans van de camera aanpassen, echter doordat je zaken als sluitertijd en ISO-waardes niet kunt instellen, blijven de hoogwaardige plaatjes achterwege.

Nokia 7610 telefoon geheugen

Nokia 7610 telefoon geheugen

Muziek en videos afspelen op de mediaplayer

Vanzelfsprekend bevat ook de Supernova 7610 een mediaplayer. Je kunt met behulp van het interne geheugen van 64 MB elk muzieknummer en/of video installeren. Het geheugen is echter wel zeer beperkt, gelukkig bestaat er dan ook de mogelijkheid tot uitbreiding van het geheugen, tot zelfs 2GB via microSD. De mediaplayer kan verschillende formaten audio en video afspelen, waarvan MP3, AAC, MPEG4 en 3GPP de meest gebruikelijke zijn. Doordat de Supernova beschikt over een 2 inch QVGA-scherm kun je ook nog verdienstelijk filmpjes bekijken met een maximale resolutie van 320 x 240 pixels. Naast de geïnstalleerde nummers en video’s kun je met dit toestel ook luisteren naar FM-stereo radio met RDS ondersteuning. Zo kun je bijvoorbeeld in de trein genieten van de laatste hits bij je favoriete radio zender. De RDS zorgt ervoor dat de telefoon automatisch in contact blijft met de beste frequentie van de betreffende zender. De meegeleverde stereoheadset werkt hierbij als antenne.

Nokia Supernova 7610 telefoon

Nokia Supernova 7610 telefoon

Nokia Supernova mobieltje

Nokia Supernova mobieltje

Nokia 7610 mobiele telefoon

Nokia 7610 mobiele telefoon

Nokia 7610 Supernova bestandsoverdracht

Omdat er standaard geen software wordt meegeleverd en er ook geen datakabel bijgevoegd is, is de enige manier om bestanden van de Nokia 7610 Supernova over te zetten via Bluetooth of de microSD kaart. Via Bluetooth kun je eenvoudig foto’s, video’s en muziekbestanden naar een andere mobiele telefoon of computer sturen, maar ook ontvangen uiteraard. Zo kun je even een ringtone op je mobiele telefoon zetten of een foto downloaden naar je computer om deze vervolgens te versturen via e-mail. Het voordeel van bestanden verzenden via de microSD kaart is dat je gegevens sneller kunt overzetten. Je kunt bijvoorbeeld meerdere bestanden tegelijkertijd op de kaart of computer plaatsen.

Nokia 7610 Supernova batterij

Nokia 7610 Supernova batterij

Nokia 7610 Supernova accu

Zoals we ondertussen gewend zijn van Nokia telefoons zijn de accuprestaties ruimschoots in orde. Je kunt meerdere dagen bellen, SMS-en en gebruik maken van verschillende applicaties, zoals de digitale fotocamera en mediaplayer, zonder dat je je zorgen hoeft te maken om een lege telefoon. Tijdens het testen heb ik gemerkt dat de 7610 Supernova zeker twee en een halve dag moeiteloos kan blijven functioneren. Je kunt uiteraard ook accubesparende maatregelen nemen. Voorbeelden hiervan zijn de achtergrondverlichting verlagen, Bluetooth uitschakelen na gebruik en de slaapstand activeren wanneer de telefoon niet gebruikt wordt.

Nokia 7610 test

Nokia 7610 test

Nokia Supernova review