Nokia 7610 Supernova test | Introductie

Gepubliceerd op: Wednesday, May 13th 2009                   Geschreven door: Boy Sheikkariem - Fotografie door: Mark Peters

Nokia 7610 review

A l sinds een geruime tijd deelt Nokia haar GSM toestellen onder in verschillende categorieën. Deze categorieën zijn te herkennen aan het eerste cijfer van het type nummer. Zo is bijvoorbeeld de 1*** serie de meest simpele variant. De series 6*** en 9*** zijn bestemd voor de zakelijke gebruiker. De 8*** serie telefoontoestellen ogen wat chiquer en de 7*** serie is de trendy-lijn van het Finse bedrijf. Dit is bij de meeste mobiele telefoongebruikers wel bekend. Wat Nokia dus sterkt tijdens het introduceren van een nieuw type mobiele telefoon is dat de consument vaak van tevoren al weet richting welke serie hun voorkeur gaat. Zo komen er dus voortdurend loyale en nieuwe consumenten de geïntroduceerde mobiele telefoons bekijken en aanschaffen.

Nokia 7610 Supernova test

Nokia 7610 Supernova mobiele telefoon

Nokia 7610 Supernova mobiele telefoon

Eerste indruk van het Nokia 7610 mobieltje

'Een simpel en klein, maar handzaam dingetje', dat is wat ik dacht nadat ik de doos had geopend. De plastic behuizing oogt zoals de meeste Nokia toestellen, namelijk simpel doch robuust. Ik heb het gevoel dat oude tijden weer herleven, vooral door de extra Xpress covers die in het pakket zitten. Ouderwets “frontjes” wisselen om een persoonlijke touch te geven aan de gebruikelijke uitstraling. De Nokia 7610 slide phone is uitgerust met een spiegelend scherm die uitstekend kan dienen als accessoire voor in een dames handtas. Gelukkig verdwijnt het spiegel effect wanneer de achtergrond verlichting van het scherm aangaat. Prettig is dat de telefoon eenvoudig opent en vervolgens weer simpel en goed dicht schuift. Ook hierbij is de robuustheid van het toestel direct goed merkbaar.

Nokia Supernova review : 7610

Nokia Supernova review : 7610

Nokia Supernova telefoon menu

Met een enkele klik kom je in het hoofdmenu terecht. Alle verschillende submenu’s zijn in één oogopslag in beeld gebracht. Je kunt zoals gebruikelijk scrollen door het menu met de navigatietoets of door het desbetreffende nummer van het submenu in te toetsen. Steeds populairder en ook aanwezig op de Nokia 7610 mobiele telefoon is het stand-by menu. Vanuit de stand-by modus kun je jouw meest favoriete applicaties direct openen. Aan de vormgeving van de menustructuur is ook gedacht, je kunt verscheidene thema’s installeren en zo een eigen karakter geven aan je mobiele telefoon. Een visueel presentje is het “3D effect” wanneer je over de submenu’s bladert. Je krijgt een ultra korte animatie te zien van het betreffende onderdeel, ondersteunt door een korte beschrijving.

Nokia 7610 batterij

Nokia 7610 batterij

Nokia 7610 oordopjes