Samsung Pebble test | Score & Conclusie

Gepubliceerd op: Friday, May 8th 2009                   Geschreven door: Martijn Kooijman - Fotografie door: Mark Peters

Samsung Pebble test

D e Samsung S2 Pebble is te vergelijken met de Apple iPod Shuffle of de Creative Zen Stone. Op al deze MP3 spelers ontbreekt het scherm, ze hebben dezelfde opslagcapaciteit, kortom; ze vallen in dezelfde categorie. Ik heb ook de Creative Zen Stone getest en miste het scherm enorm. De Samsung Pebble is een ander verhaal. Ook al heeft deze MP3 speler geen scherm waardoor je niet kunt zien welk nummer je draait en je het dus moet doen met een knipperende LED aan de voorkant, heeft de Pebble toch iets anders te bieden. Al vanaf de eerste dag kreeg ik reacties op de ketting die ik droeg. Vooral het vrouwelijke deel van de bevolking vroeg zich af wat er om mijn nek aan het glanzen was. Nadat ik ze ervan had overtuigd dat het een MP3 speler was, waren ze direct geïnteresseerd en zelfs benieuwd naar waar hij gekocht kan worden. Aan de andere kant kreeg ik commentaar van het andere geslacht over het ontbreken van het scherm. Het is leuk om dit verschil op te merken aangezien het aangeeft dat de S2 net zo gemakkelijk als een mode accessoire of als stijlicoon of als MP3 speler beschouwd kan worden.

Samsung Pebble test

Naar mijn mening vallen de hoekige Apple iPod Shuffle en de gebrekkige Creative Zen Stone in het niet vergeleken bij de Samsung Pebble. Waar de Shuffle het mooie uiterlijk mist en de Stone de functionaliteit mist, is het enige wat de Pebble mist een scherm. De muziekkwaliteit is matig en de besturing is even wennen, maar alsnog zou ik de Samsung Pebble verkiezen boven zijn concurrenten. De Samsung S2 Pebble heeft zelfs mij weten te overtuigen dat een MP3 speler zonder scherm potentie kan hebben.

Samsung Pebble

Samsung Pebble

• Uiterlijk / design