Gepubliceerd op: Friday, April 24th 2009                   Geschreven door: Martijn Kooijman - Fotografie door: Mark Peters

Sony Walkman NWZ-S639 review

Sony Walkman NWZ-S639 review

Sony Walkman MP3 speler

Sony Walkman MP3 speler

Sony Walkman conclusie

S tiekem is de Sony NWZ-S639F een teken dat Sony de marktleider is op het gebied van draagbare audio. Elk onderdeel van de mediaspeler is verfijnd en ondanks het platte ontwerp van de MP3 speler biedt deze opties in overvloed en bovenal een zeer nette interface die volledig tot zijn recht komt door het heldere scherm. Muziek wordt een belevenis met de EX oortjes en tevens door de audiotechnieken die deze Sony Walkman biedt. Qua geheugen is de speler gelijk aan de Apple iPod Nano en hoewel veel mensen de Apple iPod zouden kiezen vind ik dat de Sony Walkman NWZ-S639F op muzikaal gebied meer te bieden heeft dan de Nano. Dynamic normalizer, Clear stereo, DSEE Sound enhance, VPT Surround en de uitgebreide equalizer zorgen ervoor dat elk genre muziek op zijn best kan worden beluisterd. De In-ear EX oortelefoons zitten lekker in het oor hoewel ze wel wat diep de gehoorgang in gaan. Dit zou als onprettig ervaren kunnen worden. Persoonlijk vind ik dit niet onprettig, bovendien vind ik het fijn dat de oortjes niet je hele oor afsluiten op een manier waarbij alle omgevingsgeluiden buitengesloten worden. Je kunt van muziek genieten terwijl je nog steeds de omgeving om je heen hoort. In het verkeer toch wel een belangrijk gegeven. De opties waarover de Sony Walkman beschikt zijn stuk voor stuk prachtig; het is heerlijk om te kunnen spelen met zoveel opties en het geeft je een gevoel van vrijheid. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de screensaver, AVLS volume limiet en de beep optie (waarbij er een geluidje klinkt als je een toets indrukt).

Sony Walkman test

De SensMe channels zijn naar mijn mening niet alleen leuk maar ook zeer functioneel. Zo kun je soms ineens muziek tegenkomen waar je niet vaak naar luistert en zoals al wordt aangeprezen door Sony; je kunt je muziek afstemmen op je humeur. Met sommige genres heeft de SensMe functie wat moeite zoals bijvoorbeeld het hardcore of hardstyle/harddance genre. Zo kon het gebeuren dat het Relax kanaal een nogal uptempo hardcore nummer afspeelde. Waarschijnlijk is dit niet eens het benoemen waard aangezien een miniem percentage van de mensheid naar hardcore/hardstyle luistert. De SensMe functie heeft mij weten te verrassen en het is heerlijk om wakker te worden bij het ‘morning’ kanaal, de dag door te gaan met het ‘daytime’ kanaal en in slaap te vallen bij het ‘night’ kanaal.

Sony Walkman navigatie

Sony Walkman navigatie

• Hoogstaande muziekkwaliteit