Sony Walkman test | Introductie

Gepubliceerd op: Friday, April 24th 2009                   Geschreven door: Martijn Kooijman - Fotografie door: Mark Peters

Sony Walkman review

S ony is, weliswaar onder een andere naam, opgericht door Masaru Ibuka en Akio Morita. Sinds de naam veranderd werd in Sony Corporation is het balletje gaan rollen in Amerika. Tegenwoordig is Sony bekend van natuurlijk de Sony Playstation, Sony VAIO computers, TV’s, digitale camera’s en natuurlijk de nieuwe Sony Walkman series. De Sony Walkman NWZ-S639F is een model uit de S-Serie en is, net als zijn broers in de A-serie, voorzien van een plat uiterlijk en een muziek-, foto- en videomodus. Waar de S-serie wel over beschikt en de A-serie niet, is de SensMe functie. Lees onze review om alles te weten te komen over de Sony NWZ-S639F en de SensMe functie.

Sony Walkman test

Sony Walkman NWZ-S639F mediaspeler

Sony Walkman NWZ-S639F mediaspeler

Sony NWZ-S639F MP3 speler design

De afmetingen van de Sony NWZ-S639F zijn 8,5 bij 3,8 cm met een diepte van 7 mm. Wat dus meteen opvalt aan deze Sony mediaspeler is dat hij erg plat is. Het scherm bevindt zich op de voorkant van de S639F met daaronder de navigatietoetsen. De USB aansluiting samen met de 3mm jack aansluiting zitten aan de onderkant en de 'hold' schuifbalk voor de toetsvergrendeling en de volumeknoppen bevinden zich aan de zijkant. Ondanks zijn platte uiterlijk beschikt de Sony toch over alles wat je van een mediaspeler mag verwachten. Je kunt er video’s, foto’s en muziek mee afspelen in de meest gangbare formaten: MP3, AAC, WMA (DRM), AVC, MPEG-4 en JPEG. Andere kenmerken van de S639F MP3 speler zijn: het heldere 2” QVGA LCD-scherm, Clear Audio technieken, SensMe Channels en maar liefst 16GB aan opslagruimte. De Sony Walkman wordt geleverd met een in-ear EX hoofdtelefoon, snel starten gids, troubleshooting, Sony Media Manager en een adapter standaard. De S639F MP3 speler kan worden aangepast naar eigen smaak doordat 10 verschillende thema’s en iedere willekeurige foto kunnen worden gebruikt als achtergrond. Bovendien zijn er zoveel opties dat elke muziekspeler uniek wordt en goed aansluit bij zijn gebruiker.

Sony Walkman test

Sony Walkman test

Sony Walkman muziekkwaliteit

De muziekkwaliteit die deze mediaspeler weet te bereiken is typisch voor Sony: vol en helder. Door middel van de audio opties waar de S639F over beschikt wordt elk nummer op zeer hoge kwaliteit afgespeeld. De Sony NWZ-S639F heeft een prachtige muziekweergave. De EX oortjes die worden bijgeleverd zitten lekker in het oor en zijn precies afgestemd op de mediaspeler. De bas komt volledig tot zijn recht. De beschikbaarheid van een goede equalizer met 4 voorgeprogrammeerde opties en 2 eigen instellingen maakt het mogelijk altijd de beste instellingen voor elk nummer te vinden. Naast de equalizer heeft de NWZ-S639F ook nog een VPT surround optie die het mogelijk maakt verschillende situaties na te bootsen zoals een concertgebouw, club of een studio. DSEE sound enhance verbetert hoorbaar de kwaliteit bij veel nummers en deed mij ietwat denken aan de X-Fi technologie van Creative. Clear Stereo is zeer handig als je de mediaspeler aansluit op externe speakers waarbij de stereoweergave beter tot zijn recht komt. Als laatste beschikt de Sony mediaspeler ook nog over een Dynamic Normalizer die nummers meer of minder volume geeft, zodat ze op hetzelfde volumeniveau worden afge-speeld. Natuurlijk bevat de NWZ-S639F alle afspeelopties zoals: afspelen, shuffle, alles herhalen, een nummer herhalen enz.

Sony Walkman software

Sony Walkman software

Sony Walkman USB kabel