SanDisk Sansa Fuze test | Geheugen & Batterij

Gepubliceerd op: Friday, January 2nd 2009                   Geschreven door: Martijn Kooijman - Fotografie door: Mark Peters

SanDisk geheugen

D e Sansa Fuze komt in een uitvoering van 2, 4 of 8GB en ieder model kan worden uitgebreid via het microSD slot, met behulp van een micro SD kaart, zodat je nog eens 2, 4 of 8GB geheugen extra tot je beschikking hebt. Momenteel biedt SanDisk bij de aankoop van een Sansa Fuze een verdubbeling van het geheugen van de speler door er een gratis MicroSD kaart bij te leveren. Alle muziek die zich op de Sansa Fuze zelf en op de microSD geheugenkaart bevindt wordt samengevoegd in één enkele database die telkens wordt vernieuwd als je nieuwe muziek toevoegt. Alle nummers zijn gemakkelijk terug te vinden in het gebruiks-vriendelijke menu van de SanDisk Fuze.

SanDisk Sansa Fuze test

SanDisk oordopjes

SanDisk oordopjes

SanDisk Sansa CD

SanDisk Sansa CD

SanDisk USB kabel

SanDisk USB kabel

SanDisk Sansa MP3 speler

SanDisk Sansa MP3 speler

Stand-by tijd van de SanDisk Fuze

Volgens de specificaties biedt de Fuze tot wel 24 uur achtereen luisterplezier, zonder dat de SanDisk mediaspeler een laadbeurt nodig heeft. In de praktijk komt dit aardig overeen. De SanDisk Sansa Fuze kan inderdaad erg lang op een enkele laadbeurt draaien. Als je filmpjes bekijkt is de batterijduur (volgens de specificaties) ongeveer 5 uur. Ook dit komt overeen met de werkelijkheid. Eigenlijk zou elke mediaspeler zo lang op een laadbeurt mee moeten gaan. Zo kun je tenminste al je gigabyte aan muziek in één lange adem beluisteren. De oplaadtijd van de Sansa Fuze is aardig lang (ongeveer 1 uur), maar dit is aan de ene kant ook wel logisch; aan de andere kant is dit storend, aangezien je soms geen zin hebt om te wachten tot hij volledig opgeladen is, waardoor de batterijduur drastisch verminderd.

SanDisk Sansa USB verbinding

SanDisk Sansa USB verbinding

Muziek overzetten via USB

Muziek overzetten gaat via de bijgeleverde USB kabel. Je krijgt geen software bij de Fuze geleverd. Overzetten kan bijvoorbeeld met de Sansa Media Converter software of met de synchronisatie optie van Windows Media Player. In beide gevallen was het overzetten zeer snel gebeurd. Omzetten van muziek en video is gemakkelijk via de Sansa Media Converter, maar kan ook gedaan worden via Windows Media Player, behalve voor video’s aangezien de compressie methode niet bekend is bij Windows Media Player.