Motorola ZN5 test | Camera Functies

Gepubliceerd op: Tuesday, December 2nd 2008                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

Motorola ZN5 digitale camera

Motorola ZN5 digitale camera

Motorola kiest Kodak camera technologie

Motorola heeft bij de ZN5 Motozine in samenwerking met Kodak een speciale technologie geïntegreerd waardoor een snellere en betere beeldverwerking mogelijk is. De 5.0 megapixel digitale camera zorgt daardoor voor veel betere foto’s. Voornamelijk de snelheid waarmee een foto kan worden vastgelegd is ongekend voor een mobiele telefoon, op deze manier is een ‘spontaan’ moment altijd vast te leggen. Tevens zorgt de technologie ervoor dat onder alle omstandigheden, ook met minder licht, de foto’s zo goed mogelijk worden vastgelegd. Mocht het erg donker zijn dan biedt ook de Xenonflash uitkomst, hierdoor kon ik zelfs met uitgaan foto’s maken die er netjes uitzagen.

Motorola ZN5 camera applicatie

Motorola ZN5 camera applicatie

5 Megapixel digitale camera

De Motorola ZN5 heeft aan de rechterzijde een sneltoets voor de camera, als je deze indrukt opent de camera-applicatie. Tevens zit er een beschermschuifje voor de lens, als je deze opent wordt ook de applicatie direct gestart. Het starten van de applicatie gaat ook snel genoeg, zodat je bijna direct kan fotograferen. Tijdens het fotograferen zijn de pijltjestoetsen te gebruiken om instellingen te veranderen. Naar boven en beneden ga je door instellingen als ´Focus´, ´Flitser´ en ´Witbalans´ heen, vervolgens zijn wijzigingen aan te brengen door naar links of rechts te drukken. Dit werkt zeer gemakkelijk en snel. Je hoeft op deze manier niet in het menu te zoeken.

Online foto's delen

I n het hoofdmenu zit een Kodak functie om direct meer met je foto’s te doen, zoals deze online met je vrienden delen. De foto’s gemaakt met de Motorola ZN5 zijn van een uitstekende kwaliteit. Soms, als de afstand tot het te fotograferen object groter is en het is wat donkerder, is het bereik van de Xenonflash niet voldoende. Maar in veel gevallen maak je zelfs bij schemering perfecte foto’s die bijna niet te onderscheiden zijn van foto’s gemaakt met een reguliere digitale camera. Het enige wat ik eigenlijk zo nu en dan mistte is een optische zoom.

Motorola ZN5 test

Motorola ZN5 met TV kabel

Motorola ZN5 met TV kabel

Motorola ZN5 met USB kabel

Motorola ZN5 met USB kabel

Motorola ZN5 Internet telefoon

Motorola ZN5 Internet telefoon

Wi-Fi Internet op de Motozine ZN5

De ingebouwde Internet browser is net als elke standaard mobiele telefoon redelijk te noemen. Hij werkt aardig snel en het navigeren gaat prima. De Motorola Motozine ZN5 biedt naast de mobiele internet verbinding via het netwerk ook WiFi, op deze manier kan de telefoon op een draadloos netwerk worden aangesloten om gebruik te maken van het Internet. Het zoeken naar beschikbare Wi-Fi netwerken gaat zeer snel, en verbinden is vervolgens ook gemakkelijk. Dat de Motorola ZN5 over Wi-Fi beschikt is wel handig, aangezien er anders alleen gebruik gemaakt kan worden van het trage GPRS.

Motorola ZN5 Multimedia telefoon

Motorola ZN5 Multimedia telefoon

Multimedia functies op de Motorola ZN5

Onder het menu icoontje ''Multimedia' zijn alle multimedia functionaliteiten samengevoegd. Zo vind je hier de digitale camera, FM-radio, spraakrecorder en muziekbibliotheek. In de muziekbibliotheek is weergave op artiest, album of genre mogelijk. Het navigeren door grote hoeveelheden muziek is hierdoor erg overzichtelijk en gemakkelijk. Alle audio wordt hier automatisch ingeladen. Het wisselen tussen verschillende tracks gaat zeer snel, zelfs als ze vanaf de geheugenkaart gelezen dienen te worden. Verder ziet de mediaspeler er netjes uit.