SanDisk Sansa Clip test | Beoordeling & Conclusie

Gepubliceerd op: Monday, November 3rd 2008                   Geschreven door: Martijn Kooijman - Fotografie door: Mark Peters

SanDisk Sansa Clip review conclusie

SanDisk Sansa Clip review conclusie

SanDisk Sansa Clip verrassend goed

De SanDisk Sansa Clip heeft mij op twee manieren weten te verassen. Een strak design en een modern uiterlijk is één, maar het belangrijkste: de muziek kwaliteit! Het is leuk om te zien hoe SanDisk haar audio techniek in zeer snel tempo ontwikkelt. De Sansa Clip weet wel degelijk een zeer goed geluid te produceren, ondanks dat de oortjes daar op het eerste gezicht niet geschikt voor lijken. De bass komt prima tot zijn recht en het klinkt helder en vol. De Sansa Clip is een uitstekende MP3 speler en heeft alles wat je verwacht en nodig hebt om je muziek overal af te luisteren en met 4GB geheugen heb je genoeg opslag tot je beschikking. De SanDisk Clip heeft een overzichtelijk en eenvoudig menu en is bovenal heel gemakkelijk te bedienen.

SanDisk Sansa Clip test conclusie

SanDisk Sansa Clip test conclusie

Minpuntjes van de SanDisk Sansa Clip

Maar de Clip heeft ook wat minpuntjes, zoals de spraakopname functie en de radio die allebei niet optimaal werken, de radio heeft een slechte ontvangst en de muziekkwaliteit gaat flink achteruit. Ook voelt de Sansa Clip goedkoop aan, het lijkt op goedkoop plastic en je krijgt het gevoel dat hij snel kapot kan vallen. Dit is echter niet het geval, want de Clip is één en al hoogwaardig plastic en zal dan ook niet zo snel kapotgaan. En als laatste minpunt zit de 3mm jack aan de rechterkant en voor rechtshandige mensen is dit niet optimaal wanneer je de MP3 speler in je hand hebt, ik had de 3mm aansluiting dan ook liever aan de onder- of bovenzijde gezien. De SanDisk Sansa Clip is zeker het kopen waard, ik ben er van overtuigd dat deze MP3 speler beter is dan de Creative Zen Stone door zijn betere scherm en muziekkwaliteit. De SanDisk Clip is ook zeker van hetzelfde (of misschien wel hoger) niveau als de Apple iPod shuffle.

USB cable

USB cable

• Uitstekende muziekkwaliteit