Samsung i550 test | Introductie

Gepubliceerd op: Friday, September 19th 2008                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

Samsung telefoon review

M et de verscheidene mobiele telefoon modellen die zich in het portfolio van Samsung bevinden, moet het voor iedereen mogelijk zijn om een telefoon naar wens te vinden. Er is de laatste tijd duidelijk een verschuiving te zien, in het begin maakte Samsung voornamelijk clamshell mobiele telefoons, terwijl het assortiment nu grotendeels uit slide-telefoons bestaat. Naast de bekende ladyphones van Samsung, welke altijd zeer succesvol zijn, is er nu ook een andere groep die Samsung in het bijzonder wil benaderen. Met de i-serie wil Samsung namelijk ook de zakelijke gebruiker voor zich winnen. De mobiele telefoons uit de i-serie hebben een Windows Mobile of Symbian besturingssysteem en zijn iets minder compact dan de reguliere mobiele telefoons van Samsung. Internet en E-mail staan centraal terwijl ook andere functies zeker niet ontbreken.

Samsung i550 test

Samsung telefoon verpakking

Samsung telefoon verpakking

Eerste Indruk van de SGH-i550

De Samsung i550 wordt geleverd in een compacte verpakking. De telefoon is iets groter dan normaal waardoor de toetsen wat beter leesbaar zijn en gemakkelijker te bedienen, echt voor zakelijk gebruik dus. Verder is het toestel strak zonder al te veel opvallende dingen. De achterzijde is zeer krasbestendig en de mobiele telefoon beschikt over een groot en duidelijk display. Standaard vind je in de doos naast de Samsung i550 een datakabel, een headset, een 1 Gigabyte microSD geheugenkaart, instructieboekjes en een software CD aan.

Samsung handleiding

Samsung handleiding

Symbian besturingssysteem

De Samsung i550 beschikt over een Symbian besturingssysteem. Dit besturingssysteem is onder andere bekend van de Nokia N-series. Samsung heeft nog niet zo heel veel mobiele telefoons met Symbian software uitgebracht, het eerste Symbian toestel van Samsung was de D720 in 2005. Het menu is zeer uitgebreid en daardoor misschien ook wat ingewikkeld, maar persoonlijk vind ik Symbian software altijd wel fijn werken. Het is een kwestie van wennen. Soms werkt het alleen wat traag, menuopties blijven namelijk open staan, dit is op te lossen door de menuknop lang ingedrukt te houden en alle applicaties die dan zichtbaar worden af te sluiten.

Samsung GSM oplader

Samsung GSM oplader

Hoofdmenu van de Samsung i550

Het hoofdmenu bestaat uit 11 icoontjes waar alle bekende opties terug te vinden zijn. De navigatie door het menu geschiedt door middel van een TrackBall. Dit is een klein balletje wat je met je vinger kunt bewegen, bij de Samsung i550 werkt de TrackBall niet erg fijn. Elke keer als je naar beneden gaat moet je de TrackBall opnieuw bewegen, je kunt hem niet wat harder bewegen zodat je bijvoorbeeld drie keer zo snel naar beneden gaat. Het zou gemakkelijker zijn geweest als er naast de TrackBall nog pijltjestoetsen waren geplaatst.

Samsung i550 mobiele telefoon

Samsung i550 mobiele telefoon

Samsung zakelijke telefoon