Packard Bell AudioKey Max test | Eigenschappen

Gepubliceerd op: Wednesday, June 4th 2008                   Geschreven door: Ilse Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

Muziek afspelen

Muziek afspelen

Muziek menu

De menu optie 'Muziek' biedt eigenlijk hetzelfde als het opstartscherm; de naam van het nummer, hoe lang het nummer nog speelt, hoeveelste nummer het is, je equalizer instelling en de batterij status. Redelijk wat informatie voor zo'n klein schermpje, maar toch heeft Packard Bell het overzichtelijk gehouden. Er wordt veel met icoontjes gewerkt, die duidelijk illustreren wat er bedoeld wordt. De 1GB versie is goed voor zo'n 250 muziek nummers. Zowel MP3 als WMA formaten kunnen afgespeeld worden.

MP3 speler oordopjes

MP3 speler oordopjes

MP3 muziekkwaliteit

De Packard Bell AudioKey Max produceert in combinatie met de bijgeleverde oordopjes een erg zuiver geluid. Voor de zoveelste keer sta ik verbaasd dat het uit zo'n klein apparaatje komt. Ook wanneer het volume op z'n hardst gezet wordt, blijft het geluid zuiver. Door daarnaast gebruik te maken van de mogelijkheden van de equalizer kun je de muziekkwaliteit nog verder optimaliseren. Of het nou gaat om een rustig muzieknummer of een nummer met veel bas erin, deze Packard Bell MP3 muziekspeler komt met een verrassend geluid!

Muzieknummers zoeken

Muzieknummers zoeken

Navigeren menu

Via de menu optie 'Navigeren' krijg je snel inzicht in alle bestanden die op je MP3 speler staan. Of het nou een opname betreft, een muzieknummer of een map waarin muzieknummers staan, deze zijn hier allemaal terug te vinden. Via het standaard muziekscherm worden alle muzieknummers door elkaar getoond, zeker wanneer je veel nummers op de MP3 speler hebt staan is de navigatie functie gemakkelijk om snel van map en van nummer te kunnen switchen. De icoontjes tonen of je met een map of een MP3tje te maken hebt.

Radio nummers opnemen

Radio nummers opnemen

Opnemen menu

Via het menu 'Opnemen' kun je een voice opname maken. Nadat je een spraak opname hebt gemaakt wordt er eerst gevraagd of je de opname wilt opslaan. Zo heb ik een spraakopname gemaakt van twee pratende mensen met muziek op de achtergrond. Zowel de muziek als de mensen waren goed verstaanbaar. Er is nagenoeg geen sprake van ruis, waardoor je zelfs bijvoorbeeld een nummer van de radio 1-op-1 kan opnemen, en toch een goede kwaliteit kan bewaren. De bas is zowel bij de opnamen als bij de muziek dui-delijk aanwezig, zonder dat deze overheerst.

Spraak opnames maken

Spraak opnames maken

Spraak menu

Het afluisteren van een spraakopname kan via het 'Spraak' menu. Door de ronde navigatietoets te gebruiken kun je door de verschillende spraakopnames scrollen. Jammer genoeg is het niet mogelijk een spraak opname in het apparaat zelf te deleten. Hiervoor zul je de MP3 speler eerst weer met de computer moeten verbinden. Dit geldt tevens voor het wijzigen van een bestandsnaam. Spraakopnamen worden opgeslagen in .WAV formaat.

Radio functionaliteit

Radio functionaliteit

Radio zenders zoeken

De door ons geteste Packard Bell AudioKey Max is voorzien van radio functionaliteit. Je kunt zelf zoeken naar kanalen, maar je kunt ook gebruik maken van de auto scan functie. Zelf zoeken heb ik snel opgegeven, want ik kreeg meer ruis dan radio te horen. Via de auto scan worden er wel enkele radio zenders gevonden, maar toch vond ik dat er doorgaans vrij veel ruis hoorbaar was. Persoonlijk zou ik dan ook niet veel gebruik maken van deze functionaliteit, voornamelijk door de weinige zenders die gevonden worden en de ruis.

AudioKey Max bestandsoverdracht

AudioKey Max bestandsoverdracht

USB 2.0 verbinding

Met de USB 2.0 verbinding verloopt de overdracht van bestanden erg snel. Het geheel werkt gemakkelijk en gebruiksvriendelijk. Dit maakt het ook minder erg dat je dikwijls je MP3 speler aan de computer moet verbinden, dan wel om muziek erop te zetten, of eraf te halen, om een bestandsnaam te wijzigen of om de AudioKey Max op te laden.

Packard Bell batterij & geheugen

Packard Bell batterij & geheugen

1GB geheugen & Lithium Ion batterij

De door ons geteste Packard Bell MP3 speler is voorzien van 1GB geheugen. Er is ook een 2GB beschikbaar. Welke versie je kiest is puur afhankelijk van hoeveel muziek je erop denkt te zetten. Wel zul je het van te voren moeten inschatten, want nadien het geheugen uitbreiden is niet mogelijk. Ook de herlaadbare Lithium-Ion batterij is ingebouwd, deze laadt automatisch op zodra de MP3 speler aan de computer is verbonden. Met een volledig opgeladen batterij ben je verzekerd van 20 uur speelplezier.