Packard Bell AudioKey Max test | Bediening

Gepubliceerd op: Wednesday, June 4th 2008                   Geschreven door: Ilse Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

OLED display 'Black Magic Screen'

OLED display 'Black Magic Screen'

Packard Bell Black Magic Screen

Op het eerste gezicht lijkt deze Packard Bell MP3 speler niet over een display te beschikken. Maar wanneer je de AudioKey Max speler aanzet komt er links van de ronde navigatietoets een duidelijk OLED display tevoorschijn. Dit is het zogenaamde Black Magic Screen van Packard Bell. Een erg mooie technologie; de kwaliteit doet niet onder voor andere schermen, terwijl het het design alleen maar ten goede komt. Alleen jammer dat het pianogelakte materiaal erg gevoelig is voor vingerafdrukken.

Muziekspeler bediening

Muziekspeler bediening

MP3 speler bediening

Door de weinige knoppen is de MP3 speler eenvoudig in het gebruik. De navigatie bevindt zich op een logische plek en laat zich goed bedienen. Om de MP3 speler aan en uit te zetten druk je gedurende respectievelijk twee tot vijf seconde de toets aan de voorzijde in. Met diezelfde toets kun je ook het volume regelen, spoelen en van nummer switchen. De hold knop komt goed van pas wanneer je de MP3 speler bijvoorbeeld in je zak stopt en niet per ongeluk een knop wilt indrukken.

Info menu

Info menu

Equalizer menu

Equalizer menu

Contrast menu

Contrast menu

Backlight menu

Backlight menu

Packard Bell digitale muziek speler

Packard Bell digitale muziek speler

Packard Bell AudioKey Max menu

De menu knop, welke zich aan de bovenzijde naast de hold knop bevindt, geeft toegang tot de menu opties 'Instellingen', 'Muziek', 'Navigeren', 'Radio', 'Spraak' en 'Opnemen'. Naast een digitale weergave wordt er bij elk menu en menu item tevens een duidelijk icoontje getoond. Het menu is gebruiksvriendelijk en logisch opgebouwd. Door het menu scrollen en een actie bevestigen geschiedt via de navigatietoets aan de voorzijde. Om uit het menu te komen kan de menu knop weer gebruikt worden.

MP3 speler instellingen

MP3 speler instellingen

Packard Bell AudioKey Max instellingen

Ongelofelijk hoeveel instellingen er nog gewijzigd kunnen worden in zo'n kleine muziekspeler. Zo kan er omtrent de muziek de equalizer ingesteld worden en een nummer herhaald worden. Voor de OLED display kan het contrast, de backlight, scherm-beveiliging en energiebesparing ingesteld worden. Ook kan hier bepaald worden of er van de radio opgenomen moet worden of dat er een voice opname gemaakt wordt. Verder zijn hier algemene instellingen als taalselectie en fabrieksinstellingen te wijzigen.