Samsung G810 Navi evenement | Navigatie & Camera

Gepubliceerd op: Sunday, June 1st 2008                   Geschreven door: Dennis Hissink - Fotografie door: Mark Peters

Samsung G810 Navi evenement

Samsung mobiele navigatie

D e bediening van de Samsung SGH-G810 Navi is vrij eenvoudig. Samsung’s keuze voor Symbian Series 60 besturingsoftware is hier mede debet aan. Voor de Nederlandse markt geldt dat dit toestel is uitgerust met de Route 66 Mobile 8 navigatiesoftware inclusief detail kaarten van heel West-Europa. Mobiele telefoon navigatie is sterk in opkomst en het is dan ook interessant om te zien hoe gerenommeerde fabrikanten als TomTom op deze ontwikkeling zullen reageren.

Samsung G810 digitale camera

Samsung G810 digitale camera

Mobiele telefoons met digitale camera

Hoewel de camerafabrikant nog niet volledig de cameratechniek onder de knie heeft, zien we gedurende de cameratelefoon evolutie zeker goede ontwikkelingen. Gezien ook in de telecommunicatie cijfers belangrijk geacht worden, zal ongetwijfeld ook de cameratelefoon ‘slachtoffer’ worden van de Megapixel race waarmee de marketing zich zo graag bezig lijkt te houden. De camerafabrikant heeft op dit moment een niet onbelangrijke kans om eerst de beeldkwaliteit aan te pakken om zich daarna te laten verleiden tot het opvoeren van de beeldresolutie. Het grote voordeel van mobiele fotografie is natuurlijk het gemak waarmee je op ieder moment een favoriet moment kunt vastleggen en, heel belangrijk, direct met iemand kunt delen. Vijf Megapixels aan resolutie is voor een cameratelefoon meer dan genoeg en zal, indien rand-verschijnselen zoals het dynamisch bereik en de kwaliteit en gevoeligheid van de pixel goed onder controle zijn, tot een prima fotografisch resultaat leiden.

Samsung G810 review

Samsung G810 review

Samsung G810 Navi multimedia telefoon

Op dit moment heb ik een testsample van de Samsung G810 Navi op de stapel 'nog te reviewen' producten liggen. In de komende periode zal Samsung’s nieuwste mobiele telefoon op de testbank worden gelegd en beoordeeld worden in een uitgebreide review. Mobiele fotografie wordt ook voor de fotograaf steeds interessanter. Het zal naar mijn mening niet de huidige compact camera markt vervangen, maar deels overlappen en zelfs toevoegen. Fotografie is zo sterk doorontwikkeld, wie zich hier bewust mee wil bezig houden zal al snel een daarvoor ontwikkeld toestel aanschaffen. De snapshots, het ter plekke kunnen delen of het mobiel bloggen zijn zeker weggelegd voor de cameratelefoon. De verschillende producten vullen elkaar prima aan en verrijkt fotografie in zijn geheel.