Garmin GPSmap 60CSx test | Hoofdmenu

Gepubliceerd op: Thursday, April 10th 2008                   Geschreven door: Ilse Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

Garmin GPS Hoofdmenu

N aast de vele submenu pagina's beschikt de GPSmap 60CSx ook over een uitgebreid hoofdmenu. Binnen dit menu zijn extra functiemogelijkheden beschikbaar, zoals: Tracks, Routes, Snelweg, Instellen, Gevarenzone, Agenda, Calculator, Stopwatch, Zon & Maan, Jaag & Vis en Spellen. Via 'Tracks' is het mogelijk je route op te slaan, dit is heel simpel in te stellen door 'aan' of 'uit' te selecteren. Er kunnen 10.000 trackpunten gesaved worden, verdeeld over een totaal van 20 tracks. Via de software kunnen er ook tracks gebackuped worden, waardoor er in feite veel meer dan 20 tracks bewaard kunnen blijven. De weergave van de route kan naar eigen wens aangepast worden, door er bijvoorbeeld een eigen kleur lijn aan toe te kennen of door het interval te bepalen. Vervolgens kun je de begaande route direct op de kaart bekijken.

Garmin GPSmap 60CSx test

Snelweg menu

Snelweg menu

Garmin 60CSx Hoofdmenu

'Routes' geeft je de mogelijkheid routes op te slaan, een 50-tal routes kunnen worden opgeslagen op de Garmin 60CSx. Je kunt de route onder andere uitstippelen via de kaart of via aangemaakte waypoints. Dit stelt je als gebruiker in staat om een bepaalde route gemakkelijk voor een tweede keer te begaan, zonder hiervoor alles opnieuw in te hoeven stellen. Er kunnen 1000 waypoints aangemaakt worden via de 60CSx. Nadat een route is aangemaakt kun je via dit menu tevens de navigatie starten. Via het menu item 'Snelweg' kan dezelfde informatie worden getoond als via de Kompas pagina. Alleen wordt er hier geen gebruik gemaakt van een kompasring maar van grafische ondersteuning.

Gevarenzone menu

Gevarenzone menu

Garmin 60CSx Instellingen menu

Het menu item 'Instellen' brengt je naar een submenu waarin alle instellingen met betrekking tot de Garmin 60CSx aangepast kunnen worden, denk hierbij aan de beeldweergave, de kaart, de tijd, het batterij type, gewenste eenheden, kalibratie en nog veel meer. De menu optie 'Gevarenzone' biedt de mogelijkheid een waarschuwingssignaal af te geven wanneer je bijvoorbeeld te veel uit koers ligt. Er is keuze uit een twintigtal signalen. Een handige functie, zeker wanneer je niet constant op je GPS apparaat wil kijken en toch wil voorkomen dat je er nogal laat achterkomt dat je al vele meters de verkeerde kant op bent gegaan.

Agenda menu

Agenda menu

Garmin Agenda functie

De 'Agenda' biedt geen organizer functie, maar toont handige informatie zoals wanneer gaat de zon op en onder (afgedrukt in tijd), wat is de maanstand en draagt de maandstand wel of niet bij aan een goede visvangst. Via de 'Zon & Maan' functie kun je een dag selecteren waarna je nog uitgebreidere informatie over de zon en maand stand tot je beschikking hebt.

Zon & Maan menu

Zon & Maan menu

Garmin Jaag & Vis functie

Daarnaast voorspelt de 'Jaag & Vis' functie de beste tijden om te jagen en te vissen. Door een datum en positie in te geven krijg je een voorspelling, uitgedrukt in woorden, en tijden wanneer je er het best op uit kunt trekken. Jammer genoeg werkt het niet andersom, je moet eerst een datum ingeven waardoor je dus niet in één oogopslag kan zien wanneer het nou een goede dag is om te vissen of te jagen. Mocht de verveling nou toeslaan onderweg, of je houdt even een pauze, dan kun je altijd nog een spelletje spelen via je Garmin GPS apparaat. Een zestal spelletjes zijn te vinden in het hoofdmenu onder 'Spellen'.