Sony Ericsson K850i test | Introductie

Gepubliceerd op: Tuesday, April 1st 2008                   Geschreven door: Casper van der Kaaij - Fotografie door: Mark Peters

Sony Ericsson K850i Test

S ony Ericsson is ontstaan door een samenwerking tussen Sony en Ericsson in 2001, een zogenaamde joint-venture. Voornamelijk van de kennis die Sony heeft op het gebied van digitale camera’s wordt dankbaar gebruikt gemaakt bij de ontwikkeling van de mobiele telefoons van Sony-Ericsson. Wereldwijd neemt Sony Ericsson een vierde plek in op de markt van de mobiele telefoons. Na Nokia, Samsung, en Motorola volgt Sony Ericsson met een marktaandeel van ruim 9 procent. Sony Ericsson gebruikt een aantal verschillende series om de markt zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen. Zo is er bijvoorbeeld de W-serie, welke bestaat uit de Walkman telefoons, deze serie richt zich op de mensen die hun telefoon naast bellen voornamelijk als muziekspeler gebruiken. Bij de K-serie, waar wij de laatste variant van testen, legt Sony Ericsson de nadruk op de camera. De Sony Ericsson K850i belooft dus net als zijn voorgangers een echte cameratelefoon te worden, alleen dan met een hogere resolutie digitale camera.

Sony Ericsson K850i test

Sony Ericsson mobiele telefoon

Sony Ericsson mobiele telefoon

Sony Ericsson K850 mobieltje - Design

De Sony Ericsson K850i wordt geleverd in een glanzende zwarte doos. Op de doos is de vorm van de lens van de camera te zien en hier wordt dan ook direct de eerste link gelegd met de belangrijkste functie van deze telefoon; de 5.0 megapixel digitale camera. Bij het openen van de doos wordt een foto zichtbaar met daarin een uitsparing voor de telefoon zelf. Onderin bevinden zich, netjes apart verpakt, de oplader, headset, datakabel, instructieboekjes en software. De Sony Ericsson K850i heeft een mooie en stevige uitstraling. Duidelijk is de tweedeling tussen camera en telefoon waar te nemen. De achterkant van de telefoon is opvallend strak. Anders dan zijn voorgangers heeft de K850i geen lens die uitsteekt of een groot beschermkapje hiervoor, dit alles is in de achtercover geïntegreerd.

Sony Ericsson K850i review

Sony Ericsson K850i review

Sony Ericsson K850i telefoon - Touch toetsen

Voor het eerst in de K-serie beschikt de K850i over een drietal touch toetsen. Deze kennen we natuurlijk van onder andere de Samsung E900 en de LG Chocolate. Toch is er een duidelijk verschil, bij deze toestellen zijn de touch-toetsen warmtegevoelig en niet drukgevoelig. Dit betekent dat als je hele koude vingers hebt of niet goed met je vinger op de toetsen drukt, de toetsen niet werken. Bij de Sony Ericsson K850i werkt dit dus anders, waardoor het mogelijk is de toetsen te bedienen door middel van een lichte aanraking of door wat meer druk op de toetsen uit te oefenen. Hiermee maakt Sony Ericsson het vooral voor vrouwen met lange nagels gemakkelijk, want deze hadden met de eerdergenoemde warmtegevoelige toetsen nogal eens problemen.