Philips GoGear test | Functies

Gepubliceerd op: Wednesday, April 9th 2008                   Geschreven door: Ralf Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

Philips GoGear Geluid

Philips GoGear Geluid

Philips Go Gear Geluidskwaliteit

Het geluid van de Philips GoGear mediaspeler is af te spelen via de geïntegreerde speakers alsmede via de bijgeleverde oordopjes. Via de geïntegreerde speakers is de geluidskwaliteit van een niet al te hoog niveau, zeker wanneer het volume hard aan staat. Wanneer de oordopjes aangesloten worden gaat de geluidskwaliteit duidelijk omhoog en ook het volumebereik wordt beter. Wel vind ik het erg plezant dat het mogelijk is om geluid af te spelen zonder de oordopjes daarvoor te gebruiken, ook al wordt de geluidskwaliteit er niet beter op. De kwaliteit van de foto's is net als de videokwaliteit van een hoog niveau. Het beeldscherm-formaat is groot genoeg om er een film op te kijken zonder je de hele tijd te storen aan een te klein beeldscherm.

Philips GoGear Menu

Philips GoGear Menu

Philips GoGear mediaspeler

Het hoofdmenu van de GoGear mediaspeler bestaat uit een zevental submenu's; Video's, Foto's, Muziek, Radio, Opnames, Instellingen en Laatst afgespeeld. Bij elk verschillend submenu wordt een kleine animatie ter verduidelijking weergegeven. Via de navigatietoetsen is snel en gemakkelijk door het gehele menu te bladeren. De menuknop aan de voorzijde van de Philips GoGear SA6185 zorgt voor een gemakkelijke terugkeer naar het hoofdmenu. Via het menu ´Instellingen´ is het mogelijk om de tijd en datum als schermbeveiliging in te stellen en ook na hoelang deze moet worden weergegeven. Verder is in elk menu, rechts boven, een batterij indicatie balkje te zien.

Philips GoGear Video's

Philips GoGear Video's

Philips multimedia speler

Via de bijgeleverde 'Mediaconverter voor Philips' software zijn AVI, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DVD(*.VOB), QuickTime MOV, WMV en RM. bestanden te converteren naar WMV9 formaat dat de Philips GoGear mediaspeler ondersteund. Bij het afspelen van video's schakelt de GoGear SA6185 na ongeveer drie seconden automatisch over naar volledig scherm. Bij het aanraken van een willekeurige knop verschijnt onderin een balk die aangeeft hoelang de video al bezig is en hoelang deze in totaal duurt. Verder verschijnt bij het aanraken van een willekeurige toets rechts bovenin het batterij indicatie balkje en links daarvan de naam van de afgespeelde film.

Philips GoGear Foto's

Philips GoGear Foto's

Philips GoGear MP4 speler

De Philips mediaspeler SA6185 wordt geleverd met een vijftal lifestyle foto's. De foto's zijn net als de foto's die ik er zelf op heb gezet van hoge kwaliteit. Net als bij het afspelen van video's schakelt de mediaspeler ook bij het bekijken van foto's automatisch over in volledig scherm. De foto's zijn te draaien door de navigatietoetsen ongeveer één seconde in te houden. Een mooie functie is de mogelijkheid tot het bekijken van foto's in een diavoorstelling. De tijd dat één foto weergegeven wordt is in te stellen via het menu 'Instellingen'. Het nadeel in dit menu is dat de GoGear bij het laden van de thumbnails redelijk lang bezig is.

Muziek afspelen

Muziek afspelen

Philips GoGear MP3

In het menu 'Muziek' zijn alle nummers te selecteren via de Artiest, de Albumhoes, het Album of per Genre. Ook kunnen er verschillende 'Playlists' worden aange-maakt die altijd snel en eenvoudig, via de 'Playlist' knop, af te spelen zijn. Verder kan je er voor kiezen om alle nummers in een lijst weer te geven. Bij het afspelen van muziek wordt weergegeven welk nummer er wordt afgespeeld, hoelang deze duurt, hoelang deze al bezig is en de artiest en het album. Ook hier is weer bovenaan de tijd en datum te zien.

Philips FM Radio

Philips FM Radio

Philips GoGear SA6185

Het tunerbereik van de Philips GoGear mediaspeler is FM. Bij het afspelen van de radio dienen de oordopjes aangesloten te zijn, deze fungeren als antenne. Wel is het mogelijk de radio via de geïntegreerde speakers af te spelen, dit is in te stellen via het radio menu. Maximaal twintig voorkeurzenders kunnen ingesteld worden, ook kan de Philips GoGear dit automatisch doen. Bij het afspelen van de radio wordt weergegeven welke frequentie afgespeeld wordt en welke voorkeurzender. De geluidskwaliteit van de radiozenders is duidelijk en helder.

Spraak opname

Spraak opname

Ingebouwde mono microfoon

Via de ingebouwde mono microfoon is het mogelijk om audio vast te leggen, dit kan via het menu 'Opnames'. Vervolgens kan er gekozen worden tussen een spraak opname maken, beluisteren of wissen. Bij het opnemen van een spraak opname wordt rechts onderin het beeldscherm getoond hoeveel resterende opname tijd er is. De maximale tijd hiervoor is vijf uur. De naam die een spraak opname krijgt is de datum met daarachter 001, gevolgd door 002, 003 enzovoorts. Deze naam is natuurlijk later handmatig te veranderen. De geluidskwaliteit van de opgenomen spraak via de ingebouwde mono microfoon is goed en duidelijk verstaanbaar.