Transcend T.Sonic 840 test | Functies

Gepubliceerd op: Tuesday, March 25th 2008                   Geschreven door: Ralf Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

Transcend Muziekformaten

Transcend Muziekformaten

Transcend T.Sonic Batterij

De Sonic 840 beschikt over een oplaadbare Li-ion batterij die, wanneer deze volledig opgeladen is, ruim 30 uur aan muziek kan afspelen. Wanneer er veel video's afgespeeld worden, wordt deze tijdsuur aanzienlijk verkort tot ongeveer vijf uur. Het opladen is in minder dan vier uur gedaan. De muziekformaten die de Transcend T-Sonic 840 ondersteund zijn: MP3, WMA en WMA-DRM10.

Transcend Videoformaten

Transcend Videoformaten

Transcend T.Sonic Software

Het videoformaat dat deze multimedia speler ondersteund is MTV en een converteerprogramma is via de software CD beschikbaar. De bijgeleverde software is niet echt gemakkelijk in het gebruik, er is enige tijd voor nodig om uit te vogelen hoe alles werkt. De fotoformaten die ondersteund worden zijn JPEG en BMP. Als laatst de ondersteunende spraakopname formaten: IMA ADPCM (WAV).

Transcend T.Sonic Video's

Transcend T.Sonic Video's

Transcend MP4 - Video kwaliteit

Het 1,8-inch super color LCD scherm is van hoge kwaliteit en erg krasbestendig. Wanneer een video afgespeeld wordt, schakelt de TSonic 840 automatisch over op volledig scherm. De speler dient schuin gehouden te worden om de video's te bekijken. Ondanks dat de videoweergave van goede kwaliteit is, zeker voor een scherm van dit formaat, is een 1,8-inch scherm toch echt te klein om een volledige film te kijken. Bij het aanraken van de navigatieknop wordt onderin het beeldscherm weergegeven hoelang de film bezig is, doormiddel van een balkje en digitale tijd.

Transcend T.Sonic Muziek

Transcend T.Sonic Muziek

Transcend MP3 - Geluidskwaliteit

De bijgeleverde oordopjes zijn qua gewicht erg licht, maar produceren in combinatie met de Transcend Sonic 840 een mooi en duidelijk geluid. Ook blijven de oordopjes goed in je oor zitten. Bij het afspelen van muziek wordt een mooie equalizer weergegeven, met daarboven de artiest en titel die afgespeeld wordt. Onderin is de tijdsduur van het nummer te vinden met daaronder weer de tijd en datum, die overigens in bijna elk menu weergegeven wordt. Wat opvalt bij het veranderen van het volume is dat deze erg hard gezet kan worden.

Transcend T.Sonic 840 Foto's

Transcend T.Sonic 840 Foto's

USB 2.0 verbinding

Via de USB 2.0 verbinding duurt het relatief lang om de bestanden op de T.Sonic 840 te zetten. Om 1GB aan muziek, foto's en video's over te zetten, is ongeveer 13 minuten nodig. De weergavekwaliteit van de foto's is redelijk, maar als een foto van een groot formaat niet eerst verkleint wordt, kan het langer dan 20 seconden duren voordat de foto volledig is geladen, zo is het plezier natuurlijk snel verdwenen. Dit gaat natuurlijk bij foto's van een kleiner formaat sneller, maar het laden blijft een probleem, dit duurt erg lang!

Transcend T.Sonic 840 Spraakopname

Transcend T.Sonic 840 Spraakopname

Transcend multimedia speler

Door de spraakopname knop ingedrukt te houden, is te allen tijde snel in het spraakopname menu te komen. De spraak wordt opgenomen via de ingebouwde microfoon aan de bovenzijde van de Transcend TSonic 840 multimedia speler, die te zien is in de vorm van drie kleine gaatjes. De gemaakte spraakopnames vertonen een redelijke hoeveelheid ruis, maar zijn wel verstaanbaar. Leuk dat het erop zit, maar ik denk niet dat mensen hier veel gebruik van gaan maken.