75%
76%
Test score
Samsung SGH-G800

Samsung G800 test

Samsung G800 Conclusie

D e Samsung G800 is een camera-mobieltje bij uitstek, maar verwacht niet dat de camera een echte vervanger van een compactcamera zal zijn. De foto´s zijn over het algemeen goed, zeker wanneer de lichtomstandigheden goed zijn. De gezichtsdetectie doet waar hij voor bedoeld is, maar is in de praktijk nog wat traag om echt effectief te kunnen zijn. Maar aangezien deze uitgeschakeld kan worden, beschouw ik de gezichtsdetectie als een stukje extra functionaliteit. Samsung praat eigenlijk voor zijn beurt door te claimen dat de Samsung G800 een "professionele camera" is waarmee je kunt bellen. Je kunt dit natuurlijk niet serieus nemen. Als maker van compactcamera's zou Samsung dit ook moeten weten.

Samsung camera mobieltje

D e drievoudige optische zoom is een uitkomst en biedt zeker voordelen ten opzichte van de concurrentie met digitale zoom. De beeldstabilisatie doet, ondanks dat het geen optische beeld-stabilisatie is, zijn werk naar behoren. Wel zal er nog aan de ontspanvertraging gewerkt moeten worden. De Samsung G800 is zeker een stap in de richting van een goede kwaliteit fotografie met je mobieltje, maar we zijn er nog niet. De Samsung SGH-G800 is een uitgebreid toestel met veel functies en mogelijkheden en behoord tot de top van de camera mobieltjes. Innovatief, vernieuwend en vooruitstrevend; kenmerken die de Samsung G800 GSM telefoon met zich meedraagt en daarom ook een terechte aanrader!

Samsung G800 test