Apple iPod Touch test | Conclusie

Gepubliceerd op: Monday, December 10th 2007                   Geschreven door: Ralf Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

O mdat muziek spelers ook vaak op de fiets worden gebruikt ben ik maar eens een stukje gaan fietsen onder het genot van een lekker muziekje via de iPod Touch. Over het algemeen worden draagbare muziek en multimedia spelers veel gebruikt op de fiets. Bij de voorgaande iPods was het dan ook mogelijk om met één simpele druk op de knop naar het volgende of vorige nummer te gaan. Doordat de iPod Touch beschikt over een Touchscreen is het wel gemakkelijk als deze op de toetsen-blokkering staat wanneer je de iPod in je zak doet om zo te voorkomen dat er ongewenst een ander nummer afgespeeld wordt. Dit betekent wel dat wanneer je op de fiets zit en even snel een volgend nummer op wilt zetten de iPod eerst van de toetsen-blokkering afgehaald dient te worden. Ik moet zeggen dat ik er persoonlijk niet zoveel problemen mee heb gehad, maar mocht dit het hoofddoeleinde zijn van het gebruik van deze iPod, dan is de iPod Touch niet de beste keuze. De iPod Touch moet meer gezien worden als een multimedia speler en niet als een simpele muziek speler, daar is de prijs ook niet naar.

Apple iPod Touch op de fiets

Apple iPod Touch op de fiets

Apple iPod Touch

Apple iPod Touch

Apple Touch USB aansluiting

Apple iPod Touch

Apple iPod Touch

Apple Touch aan/uit knop

Apple iPod Touch test - Conclusie

Apple iPod Touch test - Conclusie

D e Apple iPod Touch ziet er strak uit en is erg dun, maar wel stevig. Het Touchscreen van de iPod Touch werkt geweldig en te allen tijde, het is een genot om ermee te spelen. De muziek, fotos en videos van je computer met de iPod synchroniseren werkt ook goed met behulp van iTunes. Ook de batterij blijft erg lang opgeladen, maar wanneer er een film afgespeeld wordt, wordt dit natuurlijk wel aanzienlijk minder. De mooiste functies van de iPod Touch zijn toch wel de functies waarvoor een Wi-Fi verbinding nodig is, zoals YouTube video's bekijken en Internetten met behulp van de Safari browser. De muziekkwaliteit van de iPod Touch in combinatie met de bijgeleverde oordopjes is verbazingwekkend goed. Het meedraaien van het scherm bij het afspelen van muziek of het bekijken van foto's is een leuke en handige extra functie. Mocht je nou een iPod willen kopen die je voornamelijk gaat gebruiken op de fiets, dan raad ik een wat goedkoper model aan. Ben je op zoek naar een multimedia speler met Internet dan denk ik niet dat er een betere keus is dan de Apple iPod Touch. De prijs van rond de 375 EUR is niet goedkoop, maar je krijgt zeker waar voor je geld!

Voordelen

• Strak en solide design
• Perfect werkend touchscreen