Apple iPod Touch test | Introductie

Gepubliceerd op: Monday, December 10th 2007                   Geschreven door: Ralf Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

Apple Touch test

A pple, een Amerikaans bedrijf opgericht op één april 1976, staat bekend om haar Macintosh computers en iPod muziek spelers. Veel muziek spelers kunnen tegenwoordig veel meer dan alleen muziek afspelen. Zo ook de nieuwste Apple iPod Touch, een complete media speler met de nieuwste functies waaronder Internet, Wi-Fi en de mogelijkheid tot het afspelen van video's via bijvoorbeeld YouTube. Reden genoeg voor LetsGoMobile om de iPod Touch te testen en hierover uitgebreid verslag te doen.

Apple iPod Touch test

Apple iPod Touch multimedia speler

Apple iPod Touch multimedia speler

Apple Touch - Verpakking

De iPod Touch die wij hebben getest heeft een intern geheugen van 16GB (14,8GB beschikbaar), ook is deze te verkrijgen in een 8GB versie. Het eerste dat opvalt aan de verpakking van de Apple iPod Touch is dat deze erg compact is, net iets groter dan de iPod Touch zelf. In de verpakking zit de gebruiksaanwijzing in 6 talen om snel te starten. Verder zitten er Apple oorplugs in de verpakking, een USB-kabel, een iPod connector met een doorzichtig haakje, een poetsdoekje om de iPod schoon te houden van vieze vingers en natuurlijk de Apple iPod Touch zelf. Het is niet nodig de iPod Touch eerst op te laden, aangezien deze volledig opgeladen geleverd wordt. Ook de datum en tijd stonden bij ontvangst al meteen goed. De afmetingen van de Apple Touch zijn: 110 x 61,8 x 8mm.

Apple iPod Touch review

Apple iPod Touch review

Apple Touch - Hoofdmenu

De iPod Touch beschikt net als de iPhone over slechts één knop, die de functie heeft om terug te keren naar het hoofdmenu of, indien deze op toetsvergrendeling staat, de Apple iPod Touch van de toetsvergrendeling af te halen in combinatie met een schuif beweging op het Touchscreen. Het Touchscreen werkt veilloos en snel. Bij het hoofdmenu worden elf icoontjes getoond, waarvan er vier onderin worden gedisplayed voor het afspelen van muziek, video's, foto's en iTunes. De overige zeven icoontjes zijn voor de Safari web browser, YouTube videos, agenda, contacten, klok, calculator en algemene instellingen. Verder wordt er nog een batterij indicatie balkje getoond bij het hoofdmenu. De tijd wordt in elk menu, oftewel altijd, weergegeven.