LG Viewty KU990 test | Introductie

Gepubliceerd op: Thursday, November 29th 2007                   Geschreven door: Nic Rossmüller - Fotografie door: Mark Peters

E en digitale camera in een mobiele telefoon is geen uitzondering meer. Anders wordt het als er een 5 Megapixel digitale camera in een mobiele telefoon geïntegreerd wordt. Hoewel er meerdere mobieltjes zijn met een 5 Megapixel digitale camera, denk hierbij aan de Nokia N82, Samsung G800, en de Sony Ericsson K850i, is er verschil te ontdekken in de kwaliteit van de camera. De KU990 Viewty is het eerste 5 Megapixel mobieltje van LG. Het lijkt erop dat LG mobiele fotografie serieus gaat nemen. De Viewty is de opvolger van de LG Prada, die begin 2007 werd geïntroduceerd. De LG Viewty is met zijn grote touch-screen, 5 Megapixel digitale camera en multimediaspeler helemaal van deze tijd. De LG Viewty wordt geleverd in een compacte zwarte doos, met daarin de headphone, oplader, cd-rom en USB kabel. Wij hebben de LG Viewty uitvoerig getest, onze bevindingen van deze digitale camera met telefoonfunctie is te lezen in onze LG Viewty review.

LG Viewty KU990 test

LG Viewty mobiele telefoon

LG Viewty mobiele telefoon

LG KU 990 Viewty phone design

Het lijkt erop dat LG geleerd heeft van het LG Prada design. Strakke lijnen, elegante zwarte kleur en enkele zilverkleurige accenten voeren de boventoon. Wanneer je de Viewty horizontaal neerzet en van achteren bekijkt, lijkt de LG Viewty sprekend op een digitale compactcamera. Een leek zal zeker niet kunnen herkennen dat dit een mobiele telefoon is. Rondom de cameralens vinden we het scroll-wheel. Het scroll-wheel is een innovatie van LG en zorgt ervoor dat er geen extra toetsen aangebracht hoeven te worden voor bijvoorbeeld het in- en uitzoomen.

LG Viewty mobieltje

LG Viewty mobieltje

LG KU990 Viewty touch screen

De LG Viewty beschikt over een 3 inch (7,6cm) 262.144 kleuren touch-screen monitor. De kleurenweergave van de monitor is over het algemeen goed. Wanneer een onderwerp met veel kleur gefotografeerd wordt, worden de kleuren op de monitor soms echter niet goed weergegeven. In direct zonlicht is het lastig om te kunnen zien wat er op het touch screen weergegeven wordt. In dit soort gevallen moet je de schaduw opzoeken of zelf schaduw creëren. De touch screen monitor reageert goed, ik kon een duidelijke verbetering merken ten opzichte van de LG Prada, die in sommige gevallen iets trager reageerde. Het aantikken op de touch-screen monitor wordt bevestigd door een kleine trilling, waardoor je direct weet of je hard genoeg gedrukt hebt. Het pennetje voor de touch-screen monitor wordt bijgeleverd en is door middel van een koortje met de telefoon te bevestigen.