SanDisk Sansa Shaker test | Functies

Gepubliceerd op: Friday, November 2nd 2007                   Geschreven door: Ralf Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

SanDisk Sansa Shaker MP3

SanDisk Sansa Shaker MP3

SanDisk Sansa Shaker Headset

De SanDisk Shaker is met de weinige bedieningselementen gemakkelijk in het gebruik en kan dan ook door de meeste kinderen, zonder de gebruiksaanwijzing door te lezen, gebruikt worden. Dat is maar goed ook, want de bijgeleverde gebruiksaanwijzing is alleen in het Engels. Bij het aanzetten van de SanDisk Shaker wordt meteen duidelijk dat deze is bedoeld voor kinderen, doordat de MP3 speler tijdens het aanzetten meteen een vrolijk geluidje laat horen. Bij de Sansa Shaker heb je de mogelijkheid om te luisteren met één of twee headsets, waarvan er één setje standaard is bijgeleverd. Wanneer je met meerdere personen van de Shaker wilt genieten of gewoon geen zin hebt om de headset te gebruiken kun je deze ook weg laten zodat de ingebouwde speaker het geluid produceert.

SanDisk Sansa Shaker Geluidskwaliteit

SanDisk Sansa Shaker Geluidskwaliteit

SanDisk Sansa Shaker Ingebouwde speaker

Bij het aanzetten van de Shaker wordt bevestigd dat deze geactiveerd is door een grappig geluidje. Met de vooraf geïnstalleerde muzieknummers kun je meteen genieten van de verbazingwekkend zuivere en goede geluidskwaliteit die de bijgeleverde oordopjes in combinatie met de Sansa Shaker produceren. Bij het volumebereik is goed rekening gehouden met kinderen, zelfs bij maximaal volume niveau lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat dit, in welke vorm dan ook, negatieve invloed zou kunnen hebben op het gehoor. Als we de oordopjes verwijderen, waardoor de ingebouwde speaker het geluid produceert, blijft het geluid van een erg goede kwaliteit wat we natuurlijk ook verwachten van een SanDisk product als deze Sansa Shaker MP3 speler.

SanDisk Shaker Shake functie

SanDisk Shaker Shake functie

SanDisk Shake MP3 speler voor kinderen

De SanDisk MP3 speler heeft zijn naam te danken aan de 'shake' functie waarmee van nummer gewisseld kan worden. Om de 'shake' functie te gebruiken dient de play/pauze knop ingedrukt te worden en shaken maar…Bij het 'shaken' hoor je een grappig geluidje dat bevestigt dat het 'shaken' goed is gegaan en het volgende nummer wordt afgespeeld. De 'shake' functie werkt prima en omdat deze te gebruiken is in combinatie met de play/pauze knop zal het niet voorkomen dat er zonder dat het de bedoeling is een ander nummer afgespeeld wordt. De 'shake' functie voegt qua functionaliteit niks toe, omdat het met de onderste band ook mogelijk is om van nummer te wisselen, door deze naar links of rechts te draaien. Wel is het natuurlijk een erg leuke extra mogelijkheid voor kinderen, waar deze SanDisk MP3 speler ten slotte voor bedoeld is.

Sansa Shaker 512MB geheugen

Sansa Shaker 512MB geheugen

SanDisk Sansa Shaker SD geheugenkaart

Het is met de SanDisk Sansa Shaker zeer eenvoudig om je muziek te beheren door middel van de bijgeleverde USB kabel. Als deze kabel de Sansa Shaker met de computer heeft verbonden is het gewoon een kwestie van de nummers in de map zetten waarvan jij wilt dat ze te beluisteren zijn met de SanDisk Sansa Shaker. De nummers van je computer naar de Shaker exporteren gaat redelijk snel, het kost ongeveer 1 minuut voor 15 nummers. Op het bijgeleverde SD geheugenkaartje van 512MB passen ongeveer 125 nummers, dit is natuurlijk uit te breiden door er een SD geheugenkaart in te stoppen met een grotere opslag capaciteit.