Samsung G800 camera telefoon | Pers Evenement

Gepubliceerd op: Thursday, November 1st 2007                   Geschreven door: Dennis Hissink - Fotografie door: Mark Peters

Samsung Pers Conferentie

T ijdens een gemengd dealer/pers evenement in Londen heeft Samsung officieel de Samsung G800 camera telefoon aangekondigd. De hoge resolutie 5 Megapixel Samsung is een uitgebreidere versie van de G600. Opvallend is dat Samsung de nieuwe G800 kenmerkt als een digitale camera waar je bovendien mee kunt bellen. Paul Wilkens, Sales & Marketing Director Telecommunications Benelux, verwoordde het als volgt: “In plaats van uit te gaan van een telefoon als basis en daarna pas de digitale camera, heeft onze R&D afdeling eerst de camera ontworpen en daarna de telefoon.” Van de Samsung G800 mobiele telefoon wordt dan ook veel verwacht. Voor het evenement dat maandagavond 29 oktober plaatsvond had Samsung een deel van het British Museum afgehuurd.

Samsung G800 camera telefoon

Paul Wilkens - Samsung Sales & Marketing Director Telecommunications Benelux

Samsung G800 mobiele telefoon

Samsung G800 mobiele telefoon

Samsung mobiele fotografie

De nieuwe Samsung G800 zal in verschillende kleuren (zwart en zilver) verkrijgbaar zijn, dit is echter afhankelijk van de regio. Mobiele fotografie is een nieuwe motor voor Samsung waarmee de verkoop van mobiele telefoons een krachtige duw krijgt. Het marktaandeel van Samsung is uitstekend en neemt in Europa een tweede plek in. Opvallend is dat Frankrijk een opvallend groot marktaandeel heeft en koploper is op de rest van de Europese landen. Philippe Barthelet, Head of Telecom Division France heeft hier een verklaring voor; “Samsung heeft in Frankrijk een uitgekiende strategie toegepast.”

Philippe Barthelet - Samsung Frankrijk

Philippe Barthelet - Samsung Frankrijk

Samsung mobiele telefoons

Philippe Barthelet vervolgt: “Dit heeft er uiteindelijk toe geleid dat het marktaandeel van Samsung vrijwel gelijk was aan het deel dat Samsung bezette in de schappen van de retail. Deze balans heeft in belangrijke mate bijgedragen tot een continue groei van Samsung's marktaandeel op de Franse markt. Daarnaast is Samsung strategisch belangrijke samenwerkingsverbanden aangegaan met de providers in Frankrijk.”