Nokia Xperience Zone | Pers Evenement

Gepubliceerd op: Thursday, November 1st 2007                   Geschreven door: Ralf Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

Nieuwe Nokia Telefoons...

N okia heeft ons uitgenodigd voor de Nokia Xperience Zone, welke werd gehouden op dinsdag 30 oktober in de Brabanthallen in Den Bosch. Er kon aan verschillende inloopseminars deelgenomen worden en als afsluiting was er een optreden met de muziekgroep Krezip georganiseerd. Wij hebben een seminar bijgewoond van Emile Baak, Managing Director Nokia Benelux en Carmine Caione, Head of Product Marketing & Business Development, Nokia Benelux. In de presentatie werd gesproken over de recent geïntroduceerde Nokia mobiele telefoons en online services. Nokia's huidige mobiele telefoon assortiment wordt in een viertal categorieën onderverdeeld; Connect, Life, Explore en Achieve. Onder de categorie 'Connect' vallen de basis mobieltjes, zoals de Nokia 6500 slide en de Nokia 6300. De categorie 'Live' is bedoeld voor de fashion minded gebruiker en bestaat onder andere uit de Nokia muziek telefoons zoals de Xpress Music series en de Prism series. De N series multimedia telefoon modellen zoals de Nokia N95, de N81 en de N810 vallen onder de categorie 'Explore'. Tenslotte voert Nokia de categorie 'Achieve', welke staat voor alle zakelijke Nokia telefoon modellen zoals de succesvolle Nokia E series.

Nokia Xperience Zone

Emile Baak (links) & Carmine Caione (rechts)

Nokia Xperience Zone

Nokia OVI Online Service

B uiten het huidige Nokia mobiele telefoon en accessoires assortiment werd er ook uitgebreid aandacht besteed aan Nokia online services zoals OVI. OVI (fins voor 'deur') is een toegangspoort tot de diensten van Nokia. Waar Emile Baak de nadruk op legde, was dat OVI niet alleen bruikbaar is voor Nokia diensten en services, maar ook daarbuiten; OVI betekent niet voor niets 'deur', een deur naar alles wat mobiel internet betreft. Het doel van het OVI concept is dat mensen het gaan gebruiken als een toegangspoort voor mobiel internet. De Nokia services binnen OVI zijn ingedeeld in vier categorieën, te weten; Music, N-Gage, Maps en Blogging.