SanDisk Sansa C250 test | Eigenschappen

Gepubliceerd op: Wednesday, October 10th 2007                   Geschreven door: Ilse Jurrien - Fotografie door: Mark Peters

N a even met de Sansa C250 te hebben gespeeld kom je al snel tot de ontdekking hoe het menu is opgedeeld. Door naar boven en/of naar beneden te drukken kom je in het hoofdmenu met keuzes uit; Muziek, Spraak, Foto en Instellingen. Als je naar rechts drukt opent het bewuste menu waarna je vele opties krijgt. Zo kun je binnen de menu optie 'Muziek' kiezen om alles af te spelen, of alle muziek van een bepaalde artiest of album af te spelen. Natuurlijk kun je ook losse nummers afspelen en is er een optie om je eigen afspeellijsten te maken. Spraak opnamen kunnen tevens via de menu optie 'Muziek' worden afgespeeld. Persoonlijk had ik het logischer gevonden als de spraak opnamen, die gemaakt worden in het menu Spraak, ook via dit menu afgespeeld zouden worden. Via de menu optie 'Foto' kunnen diavoorstellingen bekeken worden. Daar-naast kun je hier instellen hoe lang het moet duren voordat de volgende foto getoond wordt; een handige extra optie! Verder beschikt de SanDisk Sansa C250 over de menu optie 'Instellingen' waarbij opties zoals de helderheid van het display, je taal voorkeur, maar ook het volume en equalizer ingesteld kunnen worden.

SanDisk Sansa C250 test

SanDisk Sansa C250 - Geluidskwaliteit

SanDisk Sansa C250 - Geluidskwaliteit

SanDisk Sansa C250 - Geluidskwaliteit

Over de geluidskwaliteit van de SanDisk Sansa C250 MP3 speler kan ik louter positief zijn. De oordopjes zijn van goede kwaliteit en passen goed in je oor. Ook de geluidskwaliteit is zuiver en met behulp van de equilizer instellingen is dit nog verder te perfectioneren. Het volume is tevens goed te reguleren; van zeer zacht tot keihard, en alles wat ertussen ligt.

SanDisk Sansa C250 - Foto's bekijken

SanDisk Sansa C250 - Foto's bekijken

SanDisk Sansa C250 - Foto's bekijken

Het is en blijft een MP3 speler, je mag dan ook niet verwachten dat het bekijken van foto's op een 3,6cm scherm even goede resultaten geeft als op je digitale camera of computer. Toch had ik een iets hogere resolutie verwacht van de SanDisk Sansa C250. Ook is het draaien van foto's binnen de MP3 speler niet mogelijk, je moet er dus voor zorgen dat je staande foto's gedraaid op je MP3 speler zet, anders wordt de afbeelding wel heel erg klein.

SanDisk Sansa C250 - Spraak opnamen

SanDisk Sansa C250 - Spraak opnamen

SanDisk Sansa C250 - Spraak opnamen

Via het Spraak menu kun je zelf geluidsopnamen maken via de interne microfoon. Dit werkt erg gemakkelijk, je klikt simpelweg op de play knop en tussendoor kun je desgewenst op pauze drukken. Nadien wordt er gevraagd of je de opnamen wilt opslaan of niet. De kwaliteit van de spraak opnamen is verrassend goed te noemen; de omgevingsgeluiden worden gedempt, waardoor de spraak van goede kwaliteit is.

SanDisk Sansa C250 - Muziek & Foto's

SanDisk Sansa C250 - Muziek & Foto's

SanDisk Sansa - Muziek & Foto's uploaden

Standaard staan er al enkele liedjes en foto's op de SanDisk Sansa C250 MP3 speler, maar je wilt natuurlijk ook je eigen muziek en foto's kunnen uploaden. Met behulp van een USB 2.0 Hi-Speed verbinding is dit geen enkel probleem, binnen no-time kun je zowel muziek als foto bestanden naar je Sansa speler uploaden. Ook kun je via de computer nieuwe mapjes aanmaken, het enige nadeel is dat je de bestanden en mapjes, nadat ze zijn ge-upload op je Sansa speler, niet meer van naam kan wijzigen.