Nokia N76 test | Introductie

Gepubliceerd op: Friday, September 21st 2007                   Geschreven door: Nic Rossmüller - Fotografie door: Mark Peters

O p dit moment zijn de meeste telefoons strak van design in trendy kleuren. Nokia volgt deze trend geheel en ontwikkelt trendy telefoons met opvallende kleuren. De Nokia N76 is zo’n designtelefoon die in rood en zwart te verkrijgen is. De kleuren zijn weliswaar niet erg opvallend, maar de combinatie van kleur en vorm zorgt voor een trendy telefoon. De Nokia Nseries mobiele telefoons zijn over het algemeen echte multimediatelefoons; een mediaplayer voor zowel muziek als film is standaard aanwezig, evenals een digitale camera. Ook de Nokia N76 beschikt over al deze functies en kan zowel als een volwaardige MP3 speler, een digitale camera en natuurlijk ook als telefoon gebruikt worden. Die scheidingslijnen worden ook vager, ik vraag me weleens af of er met een telefoon ook nog gebeld kan worden. Wij hebben van Nokia een Nokia N76 in rood beschikbaar gekregen; hoe de telefoon in de praktijk presteert is te lezen in de volgende Nokia N76 test.

Nokia N76 test

Nokia N76 - Ontwerp

Nokia N76 - Ontwerp

Nokia N76 - Ontwerp

De Nokia N76 is een klaptelefoon met een groot binnen- en buitenscherm. De telefoon is voorzien van enkele zilverkleurige accenten. Het buitenscherm lijkt, wanneer het niet gebruikt wordt, op een spiegeltje. Ook bij en rondom de toetsen voert zilver als kleur de boventoon. Op de achterzijde van de Nokia N76 vind je de cameralens en de ingebouwde flitser en aan de voorzijde de drie muziektoetsen. Aan de rechterzijde zien we de toetsen voor het bedienen van de digitale camera, het fotoalbum en het volume. Aan de linkerzijde zit het klepje voor de microSD geheugenkaart.

Nokia N76 - Knoppen

Nokia N76 - Knoppen

Nokia N76 - Knoppen

De Nokia N76 mobiele telefoon is ondanks de redelijke hoeveelheid toetsen een overzichtelijk toestel. Als het toestel gesloten is vind je aan de voorzijde de muziektoetsen. Via deze toetsen kun je de MP3 speler en de radio starten of de muziekbibliotheek openen. Je kunt op deze manier je telefoon als een volwaardige MP3 speler gebruiken. Aan de rechterzijde vinden we de volumetoets, die tevens dient om te bladeren binnen een menu, en de toets voor het bedienen van de camera. De enige bijzondere toets binnen in de telefoon is de multimediatoets, via deze toets kun je snel het multimediamenu in om foto’s en video’s te bekijken of MP3 muziek of radio te luisteren.